کد خبر : 65499
تاریخ : 1401/11/9
گروه خبری : استان‌ها

210 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه بیمه شد

افشین شورچه روز گذشته در جمع خبرنگاران درخصوص بیمه اراضی و محصولات کشاورزی اظهار کرد: کرمانشاه استانی دیم‌کار در سطح کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: از 900 هزار هکتار اراضی موجود در سطح استان، تقریباً 700 هزار هکتار از این اراضی به‌صورت دیم کشت‌وکار می‌شود که همواره با کمبود بارش‌ها باغات هم دچار خشک‌سالی شده و با کاهش محصولات مواجه می‌شوند.
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از آنجا که بیش از 70 درصد اراضی استان به شکل دیم است، یکی از ضرورت‌های کشاورزان و باغداران و حتی دامداران توجه به بحث بیمه محصولات کشاورزی، باغی و دیمی است.
وی با اشاره به افزایش‌های حمایت بیمه‌ای، تصریح کرد: در استان کرمانشاه با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در سطح دیم‌زارها درحال اجرای طرح جهش تولید هستیم که در قالب آن کشاورزان دیم‌کار استان با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و پرداخت بخشی از هزینه‌ها توسط این ستاد، درحال بیمه محصولات خود هستند.
شورچه اضافه کرد: درخصوص مزارع آبی امسال با اجرای طرح کشت قراردادی شاهد حمایت دولت بودیم که استقبال خوبی هم شده است.
وی گفت: بیش از 210 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفته که انتظار داریم کشاورزان به‌خصوص دیم‌کاران از بیمه استقبال بیشتری داشته باشند؛ بنابراین از کشاورزانی که تاکنون موفق به بیمه اراضی دیم نشده‌اند، درخواست داریم با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند. صندوق بیمه محصولات کشاورزی زیر پوشش بانک کشاورزی آمادگی ارائه خدمات بیمه‌ای را دارد.
شورچه در پایان یادآور شد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی این هفته بارش‌های خوبی در سطح استان خواهیم داشت، بنابراین از کشاورزان می‌خواهیم در سطح مزارع، باغات، دامداری‌ها و گلخانه‌ها حتماً موارد مقابله با شرایط سرما و بارش‌ها را رعایت کنند تا خسارتی وارد نشود.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/65499