کد خبر : 65430
تاریخ : 1401/11/6
گروه خبری : ایران و جهان

ترفند جدید خودروسازان برای عرضه‌‌‌ قطره‌چکانی‌

مهلت فروش‌ سایپا در قطعی کامل سایت‌ تمام شد‌

طبق اطلاعیه‌‌های قبلی مقرر بود شرکت خودروسازی سایپا از ساعت 14 روز سه‌شنبه 4 بهمن از طریق سایت ثبت‌نام خودرو ‌به آدرس https://saipa.iranecar.com ثبت‌نام متقاضیان ‌خودرو در طرح عرضه فورس محصولات خود را انجام دهد.

سایت مذکور بلافاصله همان روز و از ساعت 14 از دسترس خارج شد و کاربران با پیام ‌«سایت در دسترس نیست» مواجه شدند.

پس از این اتفاق سایپا مدعی شد «با توجه به مراجعه زیاد مردم به سایت، این سایت دچار اختلال شده است» و بنابراین زمان ثبت‌نام از ساعت 14 روز چهارم بهمن به ساعت 18 تغییر یافت‌‌.

اما ‌ساعت 18 روز چهار بهمن هم مشکلات سایت ثبت‌نام سایپا رفع نشد و مردم برای ثبت‌نام سرگردان بودند.

مجددا ‌شرکت سایپا برای دومین بار ساعت فروش فوری محصولات خود را تغییر داد و اعلام کرد روز پنجم بهمن‌ ثبت‌نام انجام می‌شود، اما روز پنجم بهمن هم ایرادات سایت فروش سایپا برطرف نشد و ‌شرکت سایپا در سومین اطلاعیه خود ‌ضمن عذرخواهی از مشتریان به دلیل عدم اجرای به موقع طرح فروش فوق العاده اعلام کرده است به دلیل بهبود برخی موارد سیستمی در سامانه فروش محصولات سایپا این سامانه‌ از دسترس خارج شده است.

بعد از ظهر پنجم بهمن نیز متقاضیان از قطع بودن سایت ثبت‌نام سایپا خبر دادند.

روز پنجشنبه که متقاضیان به امید رفع مشکل فنی سایت برای ثبت‌نام به سراغ سایت ثبت‌نام سایپا رفتند با این پیام مواجه شدند که‌: «مراجعه‌کنندگان گرامی، ضمن تشکر از حضور جنابعالی در سایت گروه خودروسازی سایپا به استحضار می‌رساند، طرح فروش فوق العاده از بخشنامه شماره 431659 پایان‌یافته است».

این در حالی‌است که در کل زمان طرح فروش سایپا سایت ثبت‌نام این شرکت قطع بود و ضرورت داشت مدت زمان ثبت‌نام به احترام کاربران و رعایت قوانین مشتری‌مداری ‌تمدید شود، در حالی‌که سایپا بی‌توجه به‌ مشکلاتی که برای مردم در این دوره ثبت‌نام ایجاد کرد، مهلت ثبت‌نام را پایان‌یافته اعلام کرد.‌

قرار بود در این عرضه دو خودروی کوییک R پلاس اتوماتیک آپشنال به قیمت 2.975.180.000 ریال و همچنین شاهین G به قیمت 3.447.470.000 ریال عرضه شود که با این شرایط مشخص نیست این خودروها به دست چه کسانی می‌رسد.

* «قطعی سایت» ترفند خودروسازان برای عرضه‌قطره‌چکانی و گرانی بیشتر خودرو

به گفته چندین تن از متقاضیان خرید خودرو که ماه‌هاست در ثبت‌نام این دو شرکت خودروساز داخل ثبت‌نام می‌کنند، اما موفق نمی‌شوند، بی‌تفاوتی به مشتری‌مداری از سوی دو خودروساز داخل و تلاش برای عرضه قطره‌چکانی در راستای گرانی هر چه بیشتر خودرو در بازار، رویه هر دو خودروساز داخل ‌است.

بنابراین گزارش پیش از این هم قرار بود اولین ثبت‌نام پیکاپ فوتون اتوماتیک از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو دیزل روز یکم بهمن انجام شود اما در مدت کوتاه ثبت‌نام، سایت کاملا با اختلال مواجه بود و پس از تکمیل ظرفیت، سایت باز شد‌.

در آن طرح نیز بلافاصله پس از شروع ساعت ثبت‌نام در 10 صبح‌، سایت ایران‌ خودرو دیزل با اختلال کامل مواجه شد، آن روز چندین نفر از مخاطبان فارس که متقاضی خرید این خودرو بودند در تماس با خبرگزاری گفتند که‌ همزمان با شروع ثبت‌نام فوتون، سایت ایران‌خودرو دیزل با اختلال کامل مواجه شد و حتی امکان ورود به سایت هم وجود نداشت، در طول زمان کوتاه ثبت‌نام، بارها با تلفن همراه و همچنین کامپیوتر شخصی قصد ورود به سایت ایران خودرو دیزل و ثبت‌نام داشتیم که به هیچ عنوان سایت باز نمی‌شد اما بلافاصله پس از پایان زمان ثبت‌نام، سایت به راحتی باز شد.

به گفته این مخاطب، ممکن است ایران‌خودرو دیزل آماری اعلام کند که در همین مدت کوتاه افراد زیادی به راحتی ثبت‌نام کرده باشند در حالی که ما و چندین تن از نزدیکان تلاش کردیم ثبت‌نام این خودرو را انجام دهیم اما به هیچ عنوان امکان ورود به سایت ایران‌خو‌درو دیزل فراهم نبود.

بنابراین گزارش ضرورت دارد نهاد نظارتی حتما به موضوع عرضه‌های فوق‌العاده دو خودروساز که با ابهام فراوان مواجه است ورود کنند و در صورت مواجهه با تخلفات احتمالی در این حوزه، برخورد جدی داشته باشند‌.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/65430