کد خبر : 65371
تاریخ : 1401/11/5
گروه خبری : جامعه

نگاه طنزآمیز به نــســل Z

 این شماره از فصلنامه «سه‌نقطه» با یادداشت امید مهدی‌نژاد، مدیر مسؤول آن، با تیتر «نوبه نسل نو» آغاز می‌شود و در ادامه یادداشتی از علی آینه‌ور با عنوان «عصر بی‌قهرمانی و بعد ازظهر معناباختگی» در بخش افضات و مکافات آمده است که درباره آدم‌های توخالی است که برای قهرمان شدن هیچ شاخصه‌ای ندارند اما به واسطه شهرت و محبوبیت به قهرمان نسل جدید بدل شده‌اند.
این شماره از «سه‌نقطه» که به «نسل زد» اختصاص یافته، در بخش ویژه با این مطالب همراه است: «از نسل وای به نسل زد» نوشته مریم حسن‌نژاد، «x، وای،z» نوشته سید محسن امامیان، «کز کرده در گوشه آخر، همچون ضاد» نوشته سیداکبر موسوی، «نه به خوش‌رقصی و روباه منشی و تیاتر و داستان با بولدوزر» نوشته فاطمه خسروانی، «آستینِ کوتاه، دستِ دراز و دیدن جهان به چشم جوانی» نوشته یوسفعلی میرشکاک، «خفاش‌های دوست‌داشتنی» نوشته محمدکاظم کاظمی، «نسل «زد» و نظریه‌پردازان دورهمی«» نوشته اسماعیل امینی، «مشکل مکان» نوشته مهدی شریفی، «پیاله درکش و بگذر که عالم را باقی نیست» از سیدعبدالجواد موسوی و «اردک‌ها لی لی می‌کنند، کرگدن‌ها ماغ می‌کشند و من لاف در غربت می‌زنم» نوشته ابراهیم افشار.
در بخش «نیمخط» هم نفیسه رحمانی مطالبی با عنوان‌های «نسل انگشت به دهان‌ها و انگشت به دهان آفرین» و «نسل زد هم نسل زدهای قدیم» نوشته است. در بخش میز بیضی نیز حرف‌های دورهمی‌اندیشی زدی‌ها درباره نسل زد آمده است.
«اولین[و دومین] زندان من» نوشته عبدالله شهبازی، «دولت‌ جوی خوابالو و کابینه جوان آمریکایی» نوشته رضا دباغی و «سیگار، چرا، چقدر و چطور» نوشته سیداکبر میرجعفری مطالب بخش «خط ویژه» و «این سه نقطه پاره‌کننده و هل‌دهنده» نوشته فاطمه خسروانی و «قایق‌رانی در کویر لوت و آن دو نفر» مطالب بخش «دو نقطه» مجله «سه نقطه» هستند.
شماره جدید این نشریه در 190 صفحه و با قیمت 75 هزار تومان منتشر شده است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/65371