کد خبر : 65278
تاریخ : 1401/11/4
گروه خبری : استان‌ها

برای تسهیل ارائه خدمات در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان برگزار شد؛

دوره آموزشی «سامانه سدف» برای دستگاه‌های متولی

فرمانده پلیس امنیت اقتصادی استان: آمار قاچاق سوخت امسال نسبت به سال گذشته، کاهشی است

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، نشست هماهنگی، آموزشی و توجیهی مدیریت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با نمایندگان دستگاه‌های متولی در سامانه سدف برگزار شد.
این دوره دوم بهمن‌ماه سال جاری در محل سالن اجتماعات و با حضور معاونان و رؤسای ستادی شرکت، نماینده دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق استانداری، فرمانده پلیس امنیت اقتصادی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی متولی امر تخصیص و تأیید سهمیه سوخت در استان همدان برگزار شد.
بر پایه این گزارش، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ضمن مهم خواندن صیانت از سرمایه‌های ملی ازجمله فرآورده‌های نفتی، بر هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی، مجموعه‌های ناظر در استان و نیروی انتظامی در این راستا تأکید کرد.
امین روستایی افزود: سامانه سدف تنها راه ثبت درخواست سوخت برای مصرف‌کنندگان بوده و هیچ شخص یا سازمانی نمی‌تواند غیر از این مسیر قانونی، محموله سوخت دریافت کند.
وی با بیان اینکه تنوع کاملی از نیازهای سوختی در سامانه نیوتجارت آسان (newtejaratasan.niopdc.ir) دیده شده، تصریح کرد: درخواست شخص حقیقی یا حقوقی پس از ثبت و تخصیص کد رهگیری به دستگاه متولی ارجاع شده تا درصورت احراز صلاحیت مصرف، سوخت لازم به وی اختصاص یابد.
در ادامه این نشست سرهنگ محمدی، فرمانده پلیس امنیت اقتصادی استان نیز ضمن ارائه گزارش مصور عملکرد یک‌ساله، از کاهش مقادیر فرآورده‌های نفتی کشف‌شده در سال 1401 نسبت به سال‌ گذشته خبر داد و همچنین راهکارهایی را برای مقابله با این پدیده مذموم پیشنهاد داد.
گزارش روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان حاکی است: در پایان دوره نصیری رئیس تأمین و توزیع منطقه و رضوی رئیس سرویس‌های صنعتی با تشکیل پنل پرسش و پاسخ، به سؤالات و ابهامات نمایندگان دستگاه‌های متولی در سامانه سدف پاسخ داده و راهکارهای رفع مشکلات و موانع را تشریح کردند و به اشتراک گذاشتند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/65278