کد خبر : 65242
تاریخ : 1401/11/3
گروه خبری : گردشگری

واگذاری بخشی از سد قشلاق سنندج برای فعالیت‌های گردشگری

منصور مهرزاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در راستای شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منابع و تأسیسات آبی استان، شرکت آب منطقه‌ای کردستان قسمتی از سایت پایین‌دست سد قشلاق سنندج را به منظور انجام فعالیت‌های گردشگری و تفریحی به متقاضیان دارای صلاحیت واگذار می‌کند.
وی افزود: بر این اساس، سایت گردشگری مجموعه تفریحی فرهنگی پل شیخ، سایت پایین دست سد بازارچه عرضه محصولات بومی (بچینگ)، سایت پایین‌دست سد مجموعه ورزشی تفریحی ساتیله و محدوده تفریحی کمپینگ سرریز و بدنه این سد، با اجاره بلند مدت 20 ساله به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: متقاضیان و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر تا 9 بهمن‌ سال‌جاری با مراجعه به سامانه تدارکات دولت الکترونیک به آدرس WWW.SETADIRAN.IR برای شرکت در این فراخوان اقدام کنند.
پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل ازجمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.
تاکنون دو هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهن‌سال، میراث منقول (بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد 950 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/65242