کد خبر : 63953
تاریخ : 1401/9/28
گروه خبری : جامعه

استاندار ایلام خبر داد:

تخصیص بیش از 5 هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به 128 روستا

حسن بهرام‌نیا روز یکشنبه در نشست بسیج سازندگی با محوریت آبرسانی به روستاهای استان اظهار کرد: محرومیت‌زدایی از اصلی‌ترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و دولت سیزدهم نیز نهایت تلاش خود را برای اجرای این حوزه معطوف کرده است.
وی افزود: مهم‌ترین هدف از اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی تقویت زیرساخت‌های مناطق کمتر برخوردار به‌منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش پدیده مذموم حاشیه‌نشینی است تا شاهد روستاهایی مولد و تولیدکننده باشیم.
استاندار ایلام یکی از اصلی‌ترین نیازهای روستاییان را تأمین آب آشامیدنی پایدار و سالم عنوان کرد و یادآور شد: بدین منظور قراردادی با بسیج سازندگی سپاه پاسداران امضا شده که در قالب آن 128 روستای استان آبرسانی خواهند شد که در بازه زمانی سه ساله اجرا و هم‌اکنون حدود 43 درصد پیشرفت دارد..
بهرام‌نیا تأکید کرد: پنج هزار و 70 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده که سال گذشته دو هزار و 670 میلیارد ریال آن پرداخت شد و امسال نیز یک هزار و 40 میلیارد ریال آن در نوبت پرداخت قرار دارد و مابقی نیز مربوط به سال 1402 است.
وی اضافه کرد: سال گذشته چهار هزار و 610 میلیارد ریال برای آبرسانی به عشایر، توسعه راه‌های روستایی و احداث خانه‌های بهداشت در استان تخصیص یافت که امسال با رشد 12،5 درصدی به پنج هزار و 260 میلیارد ریال رسیده است.
استاندار ایلام گفت: بر اساس قانون یک درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای و سه درصد نفت باید به حوزه بسیج سازندگی تخصیص یابد که در استان مجموع این اعتبارات هشت هزار و 510 میلیارد ریال است که یک درصد آن معادل 85 میلیارد ریال به بسیج سازندگی واگذار خواهد شد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63953