کد خبر : 63490
تاریخ : 1401/9/17
گروه خبری : جامعه

پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر همدان برای طرح زمستانی مجهز شدند

«علی سنجربگی» روز چهارشنبه اظهار کرد: 13 پایگاه امداد جاده‌ای، تیم امداد هوایی، یک تیم آنست (سگ‌های تجسس)، یک تیم واکنش سریع و یک تیم امداد کوهستان با آغاز برودت هوا به حالت آماده‌باش درآمدند.
وی اضافه کرد: همچنین نیروهای مستقر و تیم‌های کشیک 9 شعبه هلال‌احمر شهرستان‌های توابع استان همدان هم در حالت آماده‌باش برای رویارویی با برف و سرما هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان بیان کرد: با توجه به برودت هوا و احتمال بالای اسکان اضطراری، پتو و اقلام و مواد غذایی خشک در پایگاه‌های امدادی به اندازه کافی تأمین شده و هر پایگاه ظرفیت بین 50 تا 100 مسافر درراه‌مانده را دارد.
سنجربگی ادامه داد: همچنین ستاد مدیریت بحران استانداری همدان با متولی حسینیه‌ها، مساجد و سالن‌های ورزشی نزدیک به مسیر‌های شریانی هماهنگی‌های لازم را انجام داده تا درصورت افزایش شمار درراه‌ماندگان، بتوان این افراد را در این محل‌های گرم و ایمن اسکان داد.
وی افزود: 60 دستگاه خودروی آمبولانس کمک‌دار برای تردد در مسیر‌های سخت‌گذر در پایگاه‌ها مستقر شدند تا درصورت بروز حوادث احتمالی با وجود برف و سرما بتوانند در کمترین زمان در سر صحنه حضور یابند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63490