کد خبر : 63484
تاریخ : 1401/9/17
گروه خبری : دین و اندیشه

پاداشی که به منتظران امام‌زمان (عج) داده می‌شود

در روایت آمده است که: به خدا سوگند شما که در حال انتظار می‌میرید مرگتان عادی نیست بلکه در نزد خدا (ثواب آن) از شهدای بدر و اُحد بیشتر است...
و در روایتی دیگر آمده: شما بالاتر از اصحاب قائم(عج) هستید برای آنکه شب و روزتان در میان ترس می‌گذرد از ستم پیشوایان جور بر امام‌تان و خودتان بیمناک هستید اگر نماز بخوانید با ترس می‌خوانید اگر روزه بگیرید با تقیه روزه دار هستید اگر حج به جا بیاورید با تقیه است.
 به روحی از خدا تایید شده‌اند
امام باقر(ع) می‌فرماید: بعد از غیبت، حیرت ظاهر می‌شود در این دوران تنها کسانی بر دین خود ثابت می‌مانند که در ایمان خود مخلص باشند و با روح یقین همراه و آنان کسانی هستند که خداوند از آنها درباره ولایت ما پیمان گرفته و در دل آنها ایمان را مستقر کرده و آنها را با روحی از خود تایید فرموده است.
پیامبر اکرم(ص) فرمودند: برترین عمل امت من در انتظار فرج الهی بودن است. (کمال‌الدین، ص644)
 جهادی ممتاز و استثنایی
امام صادق(ع) فرموده‌اند: کسی که منتظر امام دوازدهم (عج) است همانند کسی است که در برابر پیامبر خدا(ص) شمشیرش را برهنه نموده و از آن حضرت(ص) دفاع می‌کند. (کمال‌الدین، ص647)
امام حسن عسکری(ع) می‌فرماید: به خدا قسم (امام زمان(عج)) غیبتی طولانی خواهد داشت و از هلاکت نجات نمی یابد مگر کسی که خدا او را در اعتقاد به امامت او ثابت بدارد و به او توفیق دعا برای ظهور و فرج آن حضرت(عج) را بدهد. (کمال‌الدین، ج2، ص384)
و از امام کاظم(ع) است که فرمودند: خوشا به حال آن شیعیان ما که در دوران غیبت قائم(عج) ما به ریسمان ما چنگ زنند و بر ولایت ما استوار بمانند... آنان از ما هستند و ما از آنانیم. (کمال‌الدین، ج2، ص384)
 اجر معنوی منتظران
امام سجاد(ع) می‌فرماید: آنکه در دوران غیبت قائم(ع) ما بر ولایت ما ثابت بماند خداوند پاداش هزار شهید همچون شهدای بدر و اُحد به او عطا خواهد کرد. (بحارالانوار، ج52، ص152) و نیز از ایشان است که: آنان که دوران غیبت آن حضرت(ع) را درک کنند و معتقدان به امامت و منتظران ظهور آن حضرت(عج) باشند از اهل دوران‌های دیگر برترند. (بحارالانوار، ج52، ص387)
برگرفته از 1001 نکته از زندگانی امام مهدی(عج)

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63484