کد خبر : 63458
تاریخ : 1401/9/16
گروه خبری : استان‌ها

کاهش 62 درصدی حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان ایلام

نورالدین الیاسی روز سه شنبه اظهار کرد: صیانت از نیروی کار و جلوگیری از حوادث ناشی از آن همواره مورد تأکید دولت بوده و این وزارتخانه نیز تلاش کرده با اقدامات قانونی و ارائه راهکارهای قابل اجرا این موضوع را دنبال کند.
وی افزود: شورای فنی استان به ریاست استاندار تشکیل می‌شود که با پیشنهاد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمیته ای ذیل این شورا با عنوان کمیته راهبری ایمنی ساختمان تشکیل شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: بازرس کار با توجه به داشتن جنبه حاکمیتی و قضایی در بازدیدهای صورت گرفته از تمامی پروژه‌های عمرانی همچون ابنیه، راه، ساختمان، سد و... حضور مستمر داشته و نقایص ایمنی را به پیمانکاران و شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها گوشزد می‌کند.
الیاسی تأکید کرد: بازرسان کار در صورت رفع نقص ابلاغیه برای آن واحد صادر می‌کنند که در نتیجه این بازرسی‌های مستمر شاهد کاهش 62 درصدی حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان استان به نسبت سال گذشته هستیم.
وی اضافه کرد: کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار طی یکسال اخیر دوباره فعالیت خود را آغاز کرده تا به‌عنوان پل ارتباطی بین کارگران و کارفرمایان بتواند مشکلات این حوزه را مرتفع کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: این کانون از مجموع 10 کانون شوراهای اسلامی کار در واحدهای کارگری بالای 35 نفر شکل می‌گیرد که علاوه بر صیانت از نیروی کار و ایجاد حسن روابط بین کارگر و کارفرما در محیط‌های کارگری نسبت به معرفی نمایندگان کارگران در مراجع تشخیص حل اختلاف نیز کمک خواهد کرد.
الیاسی اظهار کرد: این کانون در استان با پیگیری‌های مستمر دولت سیزدهم به حد نصاب رسیده و از خردادماه امسال فعالیت خود را از سر گرفته است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63458