کد خبر : 63449
تاریخ : 1401/9/16
گروه خبری : جامعه

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصر شیرین:

احداث فرودگاه در قصر شیرین برای رونق منطقه آزاد ضروری است

نادر نادری یکی از ویژگی‌ها و زیرساخت‌های مهم برای مناطق آزاد تجاری در سراسر دنیا و ایران را راه‌های ارتباطی در بخش‌های ریلی، هوایی، زمینی و حتی دریایی اعلام کرد که به‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم برای جذب سرمایه‌گذار مورد توجه است.
وی ادامه داد: در منطقه آزاد تجاری قصر شیرین مسیر دریایی در دسترس نیست، اما باید روی سایر مسیرهای ارتباطی تمرکز کنیم. در بخش حمل‌ونقل زمینی وضعیت تقریباً مناسب بوده و در بخش حمل‌ونقل ریلی هم امتداد راه‌آهن تا مرز خسروی در دست اقدام است.
به گفته مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی قصر شیرین در بخش حمل‌ونقل هوایی نیز احداث یک فرودگاه کوچک‌مقیاس در قصر شیرین درحال پیگیری بوده و حتی در قرارگاه ملی اشتغال نیز مطرح شده است.
نادری با بیان اینکه فرودگاه خارج از محدوده منطقه آزاد و در محدوده قصر شیرین باید احداث شود، راه‌اندازی آن را هم برای حمل کالا و بار و هم جابه‌جایی مسافر بسیار مؤثر دانست.
وی با تأکید بر لزوم درنظر گرفتن کارگو (حمل بار) برای پروازهای این فرودگاه هم برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع و هم جابه‌جایی محصول نهایی آن‌ها، خاطرنشان کرد: برای پروازهای مسافری هم باید پروازهای خارجی و داخلی مورد توجه باشد، زیرا امکان دارد بسیاری از افرادی که قرار است در منطقه سرمایه‌گذاری کنند، از استان‌ها و حتی کشورهای دیگر به کرمانشاه و قصر شیرین بیایند.
مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی قصر شیرین معتقد است مقاصد این پروازها باید با توجه به کشش منطقه تعریف شود.
به گفته نادری کار احداث فرودگاه باید هم‌زمان با اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری قصر شیرین پیگیری شود، نه اینکه زمان را از دست بدهیم تا منطقه آزاد تجاری رونق بگیرد و بعد به فکر احداث فرودگاه باشیم.
وی با اشاره به اینکه تقریباً تمامی مناطق آزاد تجاری دارای خطوط هوایی هستند و رویکرد دولت و شورای عالی مناطق آزاد تجاری نیز بین‌المللی کردن این مناطق است، گفت: درمجموع می‌توان احداث یک فرودگاه در قصر شیرین را دارای توجیه اقتصادی دانست.
ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی قصر شیرین به تصویب رسیده و هم‌اکنون کارهای مقدماتی ایجاد این منطقه درحال انجام است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63449