کد خبر : 63426
تاریخ : 1401/9/15
گروه خبری : استان‌ها

دانش‌آموزان کردستانی 24 رتبه برتر کشوری کسب کردند

طیب سالاروندیان روز دوشنبه اظهار کرد: مرحله استانی سومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، تیر و مرداد 1401 با همکاری قطب‌های استانی و رابطان تخصصی استان در 11 محور مختلف با حضور 543 اثر برگزیده منطقه‌ای برگزار شد و 144 اثر از استان به مرحله کشوری جشنواره راه یافت.

وی افزود: پس از برگزاری مرحله کشوری این مسابقات در شهریور و مهر سال جاری، نتایج نهایی این جشنواره هفته دوم آذر اعلام شد که بر این اساس دانش‌آموزان استان توانستند 24 رتبه کشوری را در 14 اثر برگزیده از آن خود کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: در مجموع استان کردستان در این دوره از جشنواره هفت رتبه نخست، دو رتبه دوم، هفت رتبه سوم، 6 رتبه چهارم و دو رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

سالاروندیان ادامه داد: در این جشنواره، ناحیه یک سنندج و دهگلان به ترتیب موفق به کسب 13 و چهار رتبه کشوری، پژوهش‌سراهای دیواندره، بیجار و قروه هرکدام موفق به کسب دو رتبه کشوری و پژوهش سرای شهرستان سقز موفق به کسب یک رتبه کشوری شدند.

به گفته وی پرونده سومین دوره جشنواره علمی- پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور در حالی بسته شد که پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ناحیه یک سنندج، کامیاران و بانه به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم استان را در این دوره کسب کردند.

استان کردستان 300 هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و 800 واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63426