کد خبر : 63423
تاریخ : 1401/9/15
گروه خبری : استان‌ها

41 کیلومتر از راه‌های روستایی ایلام بهسازی و آسفالت شد

سیدزاهدین چشمه‌خاور روز دوشنبه اظهار کرد: امسال علاوه بر آسفالت، 6 هزار و 169 کیلومتر لکه‌گیری راه‌های اصلی و 366 کیلومتر لکه‌گیری راه‌های فرعی در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

وی افزود: لکه‌گیری راه‌ها با 6 هزار تن قیر در سطح راه‌های از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در سال جاری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام ایلام بیان کرد: همچنین امسال، اجرای پروژه لایه حفاظتی (فوگسیل) به طول 17 کیلومتر در سطح راه‌های روستایی استان انجام شده است.

چشمه‌خاور ادامه داد: اصلاح شیب شیروانی و شانه‌سازی به طول 409 کیلومتر از راه‌های روستایی از دیگر اقدمات انجام شده در سطح راه‌های استان بوده است.

وی اضافه کرد: این مدت 25 دستگاه پل تعریض، 50 دستگاه پل پاک‌سازی و تنقیه، 15 دستگاه جهت تعریض و 200 دستگاه پل برای تعمیرات و تنقیه در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: هدف نگهداری راه، تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت تردد ایمن است.

چشمه‌خاور گفت: مؤثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و ازجمله اهدافی که این اداره کل برای دستیابی به آن تلاش می‌کند مطالعه و فراهم کردن طرح‌های لازم برای انجام و اجرای رویه‌های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 145 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 648 کیلومتر راه روستایی است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63423