کد خبر : 63421
تاریخ : 1401/9/15
گروه خبری : جامعه

مخابرات کردستان بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای فیبرنوری سرمایه‌گذاری کرد

آزاد حکمت روز دوشنبه اظهار کرد: مخابرات منطقه در زمینه ارائه خدمات با کیفیت و نوین به مشتریان، توسعه فیبرنوری را در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر پنج هزار و 56 کیلومتر فیبرنوری اجرا شده که در این حوزه استان پیشرو محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار هزار و 215 کیلومتر فیبرنوری در نقاط روستایی و 841 کلیومتر در نقاط شهری و بین شهری اجرا شده است، گفت: برای اجرای پروژه کابل‌کشی فیبر نوری و تامین تجهیزات، سرمایه‌گذاری لازم در نقاط روستایی به‌منظور برقراری عدالت اجتماعی در ارائه خدمات مخابراتی انجام شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 95 کیلومتر فیبر نوری با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد ریال در نقاط روستایی استان اجرا شده است.

  گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی از سیاست‌های مخابرات کردستان است

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه از سیاست‌های مخابرات منطقه، گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی است، افزود: استفاده و بهره‌گیری از فناوری فیبرنوری راهکاری برای رفع محدودیت‌های موجود است و با حذف کابل‌های مسی شاهد ارتقا سطح کیفی خدمات مبتنی بر این فناوری هستیم.

حکمت ادامه داد: توسعه و عمران شهری، افزایش تقاضای اینترنت پرسرعت خانگی، ساخت و سازهای جدید در راستای سیاست‌های مسکن و شهرسازی و ضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز جوامع شهری و روستایی نشان می‌دهد استفاده از بستر فیبرنوری و مزایای آن می‌تواند در برآورده کردن تقاضای مشتریان مخابراتی منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

  بهره‌مندی بیش از 6 هزار مشترک در کردستان از فناوی FTTH

وی در ادامه گفت: 6 هزار و 553 مشترک در استان از مزایای فناوری FTTH به‌عنوان آخرین خدمت مخابرات در بستر تلفن ثابت و دیتا بهره‌مند هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: توسعه شبکه تلفن ثابت بر بستر کابل نوری و اتصال مناطق جدید بر اساس شرایط و استاندارهای شرکت مخابرات به شبکه فیبر نوری تحت عنوان FTTH از استراتژی‌های منطقه است.

حکمت افزود: در حال حاضر بخش قابل توجه ای از نقاط مختلف استان مجهز به این فناوری بر بستر فیبر نوری هستند که تحقق اهداف این شاخص در استان، بیانگر موفقیت مخابرات منطقه در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه فناوری FTTH به‌عنوان آخرین خدمت مخابراتی در بستر تلفن ثابت و دیتا طی چند سال اخیر در سطح استان به مشتریان ارائه می‌شود، ادامه داد: مشتریان با بهره گیری از FTTH می‌تواند در یک منزل مسکونی چندین خط تلفن داشته باشند.

مدیرمخابرات منطقه کردستان در زمینه ارائه سرویس FTTH به مشتریان و متقاضیان واجد شرایط در سطح استان اضافه کرد: تلاش می‌شود در نقاط جدیدی که زیرساخت تلفن ثابت نصب و راه‌اندازی می‌شود طبق استراتژی‌های مدنظر شرکت مخابرات ایران، نسبت به ایجاد زیرساخت FTTH اقدام شود.

حکمت با اشاره هزینه‌های نگهداری و دایری‌های جدید خطوط تلفن ثابت و همچنین استقبال مردم از این محصول مخابراتی افزود: مخابرات منطقه به‌منظور تسریع در واگذاری امتیاز خطوط تلفن ثابت برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده را در نظر گرفته و نسبت به اجرای آن‌ها اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه همکاری و تعامل مشتریان در پرداخت به‌موقع قبوض تلفن ثابت می‌تواند مخابرات را در رسیدن به اهداف و تحقق زودهنگام برنامه‌های تدوین شده کمک کند، گفت: کارکنان منطقه برای ارائه خدمات مبتنی بر تلفن ثابت و سرویس‌های وابسته به آن با بالاترین کیفیت به مشتریان، هیچ تلاشی را دریغ نمی‌ورزند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63421