کد خبر : 63365
تاریخ : 1401/9/14
گروه خبری : استان‌ها

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:

معلولان خواستار اجرای کامل قانون جامع حمایت هستند

«فرحناز محمدی» در آیین افتتاح مرکز چندمعلولیتی «روژبین» شهرستان روانسر با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان قانونی کامل است اما موارد دیده‌شده در آن به‌خوبی اجرا نمی‌شود، افزود: در این قانون برای همه دستگاه‌های اجرایی به‌نوعی نقش، کارکرد و وظیفه‌ای تعریف شده است، اما همکاری‌ دستگاه‌ها متفاوت بوده و همین امر باعث شده امروز در اجرای این قانون با مشکلاتی روبه‌رو شویم.
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای 46 هزار نفر معلول است، اضافه کرد: در راستای فراهم شدن زمینه عدالت اجتماعی، باید قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اجرایی شود؛ زیرا در این صورت است که بیشتر نیاز معلولان برطرف خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به افتتاح مرکز چندمعلولیتی روانسر، افزود: بهزیستی در راستای اجرای قانون مذکور از ابتدای امسال این برنامه را داشته که در شهرستان‌های فاقد توانبخشی مراکز و دسترسی مساوی را ایجاد کند.
محمدی یادآور شد: با راه‌اندازی این مرکز چندمعلولیتی در شهرستان خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی و سایر خدمات ارائه می‌شود که آغاز به کار آن از تردد معلولان به شهرستان جوانرود و یا شهرستان کرمانشاه و حتی تهران جلوگیری می‌کند.
 روانسر نیازمند نگاه ویژه نهادهای حمایتی است
در این مراسم فرماندار روانسر نیز گفت: لازم است نهادهای حمایتی به شهرستان روانسر همیشه نگاه ویژه‌ای داشته باشند که در این راستا بهزیستی استان نقش‌آفرینی چشمگیری در همه موارد به‌خصوص بحران‌ها داشته است.
«سعدی مصطفی‌زاده» درخصوص بحث اشتغال معلولان که همواره مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز بوده است افزود: خوشبختانه اداره بهزیستی با توجه به تبصره 16 اعتبارات بیشتری برای شهرستان روانسر در این خصوص درنظر گرفته است.
فرماندار روانسر با قدردانی از افتتاح این مرکز چندمنظوره، اضافه کرد: با افتتاح این مرکز از تردد معلولین به سایر شهرستان‌ها جلوگیری شده و توانخواهان خدمات مورد نیاز خود را در شهرستان روانسر دریافت می‌کنند.
مرکز چندمعلولیتی «روژبین» شهرستان روانسر با هزینه 500 میلیون تومان راه‌اندازی شده و با پنج نفر نیروی کارشناس دارای ظرفیت پذیرش روزانه 50 نفر است.
از جمعیت دو میلیون نفری استان کرمانشاه حدود 176 هزار نفر زیر پوشش سازمان بهزیستی است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63365