کد خبر : 63363
تاریخ : 1401/9/14
گروه خبری : استان‌ها

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه:

خاک هم‌پایه آب باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد

«علی چاله‌چاله» روز یکشنبه در همایش روز جهانی خاک در سرسرای سازمان کشاورزی استان کرمانشاه حفظ خاک را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و افزود: خاک موضوعی بسیار مهم و فراگیر بوده و نیازمند هماهنگی تمام ارکان سیاسی و هم‌افزایی تمام بخش‌ها است.
وی همچنین بر اهمیت توسعه فعالیت‌های ترویجی جهت حفظ منابع آب و خاک تأکید کرد و گفت: اهمیت بخش آب و خاک در عرصه‌های کشاورزی باید به‌خوبی تبیین و ترویج شود تا این منابع حائز اهمیت برای آیندگان حفظ شود.
چاله‌چاله در ادامه با بیان اینکه یک‌ونیم درصد اراضی کشور در استان کرمانشاه قرار دارد، گفت: کرمانشاه با بیش از 940 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغات، 700 هزار هکتار دیم، 200 هزار هکتار اراضی آبی و بیش از 40 هزار هکتار باغ دارد.
وی همچنین بیان کرد: سالانه نزدیک به چهار میلیون و 800 تُن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود و ازاین‌رو کرمانشاه یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه استان کرمانشاه 160 هزار کشاورز فعال دارد، افزود: 29 درصد اشتغال استان در حوزه کشاورزی مشغول به کار هستند و به‌نوعی اقتصاد کرمانشاه متکی به کشاورزی است.
سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در ادامه این همایش با بیان آیاتی از کلام‌الله مجید درخصوص اهمیت موضوع خاک، گفت: خداوند متعال پیش از خلق انسان خاک و زمین را بستری برای حیات بشر قرار داد؛ بر همین اساس موضوع حفظ منابع آب و خاک حائز اهمیت است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63363