کد خبر : 63362
تاریخ : 1401/9/14
گروه خبری : جامعه

هپکو برنامه جدیدی برای تولید 3000 دستگاه ماشین‌آلات معدنی در دستور کار دارد

«علی‌محمد رفیعی» روز یکشنبه در جریان بازدید رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از این شرکت افزود: به‌تدریج که مشکلات بازار با همکاری معاونت معدنی وزارت صمت، مدیریت و ضابطه‌مند شده، تقاضا برای ماشین‌آلات هپکو بیشتر شده است و برنامه جدیدی با صندوق توسعه معادن برای تولید بیش از سه هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات معدنی با کارمزد 12 درصد، تقسیط چهارساله و 6 ماه تنفس در دستور کار است.
وی بیان کرد: به‌زودی این قرارداد نهایی و تولید سفارشات آغاز می‌شود و امید است نقش خود را در فرآوری معادن کشور که یکی از منابع ارزی است، به نحو شایسته ایفا کنیم.
مدیرعامل هپکو اراک ادامه داد: بخش خدمات پس از فروش در ارتباط با نوسازی و بازسازی ناوگان فعال است و این شرکت از دوره رکود نسبی تولید ماشین‌آلات عبور کرده و در طلیعه برنامه افزایش تولید قرار دارد.
رفیعی اظهار کرد: واردات ماشین‌آلات معدنی معلول سیاست‌های غلط در گذشته است، بیشتر معادن کوچک و متوسط به‌لحاظ اینکه ازنظر مالی وضعیت خوبی ندارند، به ماشین‌آلات دست دوم رو می‌آورند.
وی گفت: اگر بتوانیم طرحی که با ایمیدرو و صندوق توسعه معادن دنبال می‌شود را ادامه دهیم و این طرح موفق را اجرا و ماشین‌آلات نو به معادن تزریق کنیم، معدن‌داران دیگر تمایلی به خرید ماشین‌آلات دست دوم نشان نمی‌دهند.
مدیرعامل شرکت هپکو با بیان اینکه امید است وزارت صمت یارانه خرید ماشین‌آلات معدنی را ادامه دهد، اضافه کرد: این واحد تولیدی خود را آماده و تجهیز برای پاسخ به هر محصولی که بازار نیاز دارد، کرده؛ اما تقاضا برای برخی از ماشین‌آلات کم است و برای شرکت صرفه اقتصادی ندارد.
رفیعی اظهار کرد: براساس توافقی که با وزارت صمت صورت گرفته، درصورتی که نیاز به واردات ماشین‌آلات دست دوم احساس شود، شرکت هپکو می‌تواند این ماشین‌آلات را با قیمت کارشناسی خریداری و وارد کند و در اختیار متقاضیان قرار دهد.
مدیرعامل شرکت هپکو افزود: این امر باعث می‌شود که قیمت‌ها به‌لحاظ خرید محصول‌ مناسب باشد، خدمات بعد از فروش داده شود، تضمین شود و بازار آشفته که در آن پول‌شویی دیده می‌شود، از بین برود.
هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین‌آلات راهسازی در اراک تأسیس و از سال 1354 شروع به فعالیت کرد.
هپکو 25 نوع ماشین‌آلات راه‌سازی ازجمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان و سوئد تولید می‌شود.
شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به بخش خصوصی واگذار شد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63362