کد خبر : 63345
تاریخ : 1401/9/14
گروه خبری : جامعه

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:

مجوز تأسیس پارک علم و فناوری بیستون دانشگاه رازی کرمانشاه صادر شد

«محمدنبی احمدی» روز یکشنبه با اشاره به جایگاه دانشگاه رازی کرمانشاه به‌عنوان نخستین و باسابقه‌ترین مجتمع آموزش عالی در غرب کشور، افزود: سال‌های زیادی است دانشگاه رازی برای تأسیس پارک علم و فناوری و تکمیل زنجیره اکوسیستم فناوری درتلاش است که نقش مهم خود را در پاسخگویی به نیازهای جامعه منطقه غرب ایفا کند.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات این دانشگاه در راستای کسب مجوز پارک علم و فناوری، از حمایت مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان قدردانی کرد و یادآور شد: سرانجام با مکاتبات فراوان و پیگیری‌های مستمر رئیس سابق دانشگاه و تلاش‌هایی که در یک‌سال اخیر صورت گرفته، این مهم به ثمر نشست و تأسیس پارک علم و فناوری بیستون دانشگاه رازی در جلسه مورخ یکشنبه 15 آبان‌ماه 1401 شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم به تصویب رسید.
احمدی همچنین با اشاره به اهمیت حوزه فناوری برای رشد و توسعه دانشگاه‌ها، اظهار کرد: راه‌اندازی پارک علم و فناوری زمینه‌ساز توجه بیشتر به حوزه فناوری در دانشگاه می‌شود و با کاربردی و تجاری کردن پژوهش‌های دانشگاه موجبات حرکت دانشگاه رازی به سمت دانشگاه کارآفرین را فراهم می‌کند.
رئیس دانشگاه رازی در ادامه ابراز امیدواری کرد: پارک علم و فناوری بیستون دانشگاه بتواند ضمن ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح دانشگاه، با شناسایی نخبگان مستعد و جذب ایده‌های ناب و همچنین حمایت‌های مادی و معنوی، مقدمات لازم برای تبدیل آن‌ها به واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان را فراهم آورد.
احمدی در پایان گفت: به‌زودی قسمت اداری پارک علم و فناوری بیستون راه‌اندازی شده و تمام فعالیت‌ها و امور مربوط به حوزه فناوری ازجمله شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دانشگاه زیر مجموعه پارک قرار خواهند گرفت.
دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن‌ماه سال 1351 با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی 1352-1351 برای نخستین‌بار پذیرای 200 دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.
این مرکز در سال 1353 به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه با تأسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.
با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.
دانشگاه رازی به‌عنوان دانشگاه معین استان، هم‌اینک از وجود بیش از 465 عضو هیئت‌علمی و 487 کارمند پُرتلاش بهره می‌برد و بیش از 11 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63345