کد خبر : 63318
تاریخ : 1401/9/13
گروه خبری : جامعه

بهره‌برداری از راه روستایی علیم‌آباد– موچان شهرستان اراک آغاز شد

«مهرداد جهانی» روز شنبه افزود: با بهره‌برداری از این طرح، جاده قره‌کهریز شهرستان اراک به محور شازند- خمین متصل شد تا راه ارتباطی جدیدی بین سه شهرستان اراک، شازند و خمین ایجاد شود که بر توسعه ارتباطات و مبادلات اقتصادی بین این شهرستان‌ها تأثیرگذار خواهد بود.
وی اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این طرح را حدود 80 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون 25 میلیارد ریال برای اجرای این طرح تخصیص یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با یادآوری توجه ویژه دولت سیزدهم به توسعه و ساخت راه‌های روستایی برای محرومیت‌زدایی از روستاها، گفت: این مهم رشد اقتصادی در روستاها و مهاجرت معکوس از شهر به روستا را به همراه دارد.
جهانی افزود: با اقدامات انجام‌‍شده برای ساخت و آسفالت راه‌های روستایی، سهم برخورداری راه‌های روستایی استان مرکزی از مسیر آسفالته 10 درصد بیشتر از میانگین کشوری است و این مهم نشان از تلاش شبانه‌روزی مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برای خدمت بی‌وقفه است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63318