کد خبر : 63311
تاریخ : 1401/9/13
گروه خبری : استان‌ها

مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد

مسائل ژنتیکی، عمده‌ترین علت معلولیت در استان ایلام

حسین نورعلیوند 12 آذر به مناسبت روز جهانی معلولان اظهار کرد: از مجموع حدود 17هزار معلول این استان بیشترین تعداد مربوط به مردان است و معلولیت جسمی، حرکتی با فروانی بیش از سه هزار نفر عمده‌ترین نوع معلولیت را تشکیل می‌دهد.
وی با بیان اینکه بعد از جسمی، حرکتی معلولیت‌های ذهنی، بینایی، شنوایی، روانی و صوت و گفتار به ترتیب بیشترین نوع معلولیت در استان است، تصریح کرد: بعد از شهرستان‌ ایلام شهرستان‌های دره‌شهر، دهلران، چرداول، آبدانان، ایوان، بدره، مهران، ملکشاهی، سیروان و هلیلان به ترتیب بیشترین تعداد معلولان را دارند.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام تصریح کرد: افراد دارای معلولیت از طریق مراجعه به بهزیستی و تأیید در کمیسیون معلولیت و یا شناسایی از طریق اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی و شهری استان شناسایی شده‌اند.
نورعلیوند مسائل ژنتیکی را عمده‌ترین علت معلولیت در این استان برشمرد و گفت: معلولان این استان در زمینه‌های مختلف درمانی، توانبخشی، تحصیلی، معیشت، ازدواج و غیره زیر پوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی قرار دارند.
وی با اشاره به فعالیت 6 مرکز شبانه‌روزی نگهداری افراد دارای معلولیت در استان گفت: 332نفر از مجموع معلولان استان در این مراکز نگهداری می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام تأکید کرد: خوشبختانه به علت بافت سنتی حاکم در این استان عمده افراد دارای معلولیت در نزد خانواده‌ها نگهداری شده و این اداره کل از طریق پرداخت حق پرستاری به خانواده‌ها از این مددجویان حمایت مالی می‌کند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63311