کد خبر : 63306
تاریخ : 1401/9/13
گروه خبری : هنری

جشنواره موسیقی آموزشگاهی در همدان برگزار می‌شود

مسعود ویژه در گردهمایی مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری همدان که صبح روز گذشته در مجتمع فرهنگی سینمایی شهیدآوینی برگزار شد، با تأکید بر حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در قالب آموزشگاه‌های آزاد، اظهار کرد: هنر این ظرفیت را دارد که بزرگ‌ترین‌ پیام‌ها را به مخاطب برساند.
ویژه با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی آموزشگاهی، گفت: رقابت بین آموزشگاه‌های مختلف باعث افزایش کمی و کیفی می‌شود؛ اما هماهنگی، تعامل و هم‌افزایی بین آموزشگاه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در کنار فعالیت‌های آموزشگاهی و آموزش‌ها اقدامات خلاقانه هم باید مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: ابتکارات و برنامه‌های خلاقانه می‌تواند رویدادهای ماندگاری رقم بزند.
وی خطاب به مسئولان آموزشگاه‌ها تأکید کرد: نسل آینده هنری جامعه توسط شما آموزش داده می‌شوند؛ بنابراین باید تلاش کنیم هنرمندانی اخلاق‌مدار، حرفه‌ای و نمونه تربیت شوند.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان هم در این نشست بر قانونمندتر کردن فعالیت‌های آموزشگاهی تأکید کرد و گفت: در این دوره از مدیریت فرهنگی استان نگاه ویژه‌ای به عرصه هنر داشته و بنا داریم مراکز آموزشی را تقویت کنیم.
هادی فیض‌منش از انجام بازرسی‌های دوره‌ای از آموزشگاه‌های آزاد هنری استان خبر داد و افزود: در مرحله نخست بازرسی‌ها از همه آموزشگاه‌های آزاد هنری بازدید شده؛ هدف از این اقدام تقویت مراکز آموزشی و رفع کمبودها و نقاط ضعف است.
وی با بیان اینکه به دنبال گسترش مراکز آموزش هنر به‌خصوص در شهرستان‌ها و مناطق کمتربرخوردار استان هستیم، گفت: فعالیت آموزشگاه‌های موسیقی در استان همدان قابل توجه بود و هنرمندان خوش‌ذوق و با استعدادی در این مراکز تربیت می‌شوند، ازاین‌رو برای انعکاس فعالیت‌های موسیقایی هنرجویان جوان به دنبال برنامه‌ریزی و فراهم کردن مقدمات جهت برگزاری جشنواره بزرگ آموزشگاهی هستیم.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63306