کد خبر : 63256
تاریخ : 1401/9/12
گروه خبری : جامعه

مردم منتظر مشاهده تلاش جهادی معاون عمرانی استاندار همدان هستند

این‌ موارد و ده‌ها مورد از این‌دست، پروژه‌هایی هستند که چشم‌انتظار تحرک و تلاش جهادی معاونت عمرانی استانداری است؛ در غیر این صورت ادارات کل مرتبط با این حوزه‌ها نیز همچنان آرام‌آرام و در روزمرگی به تدبیر امور می‌پردازند و عمر این پروژه‌ کم‌کم به دو دهه خواهد رسید.
ازجمله توقعاتی که از معاون عمرانی استاندار می‌رود، تدبیر و تعیین تکلیف امور پیش از آن است که به یک مسئله فرسایشی تبدیل شود؛ در چنین مواقعی علاوه‌بر سرعت عمل در حل مسئله، داشتن راهبرد برای پاسخ‌گویی به رسانه‌ها و افکار عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما متأسفانه این روند را اصلاً در معاون عمرانی استاندار شاهد نیستیم، به‌عنوان مثال در بحث کیفیت بتن پُل غدیر بعد از رسانه‌ای شدن با دستور استاندار و با حضور خبرنگاران، جلسه‌ای برگزار و تعیین تکلیف موضوع به نظر تیم کارشناسی موکول شد، اما متأسفانه همچنان موج‌سازی رسانه‌ای به قوت خود باقی است و یک روز عضو شورا صحبت می‌کند و روز دیگر شهرداری پاسخ می‌دهد و همچنان تیشه به ریشه اعتماد عمومی می‌زنند؛ در این میان هیچ‌کس نیز به این دو جبهه تا اعلام نظر قطعی کارشناسان دستور آتش‌بس نمی‌دهد. ظاهراً در این مسئله نیز مانند پروژه سد تالوار و سلامت آب، هیچ راهبرد رسانه‌ای نداریم و فکر می‌کنیم اگر ما به‌عنوان معاون عمرانی استاندار سکوت کرده و حتی جواب تلفن و پیامک خبرنگار را هم ندهیم، خیلی کار خوبی کرده‌ایم. البته این عدم پاسخگویی فقط به پروژه غدیر محدود نمی‌شود، بلکه معاونت عمرانی استانداری درباره پروژه‌های دیگر نیز تمایلی به پاسخگویی به مطالبات مردمی ندارد!
از دیگر مسائلی که به حوزه این معاونت مرتبط بوده و از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصویب طرح جامع شهر همدان بوده که همچنان در هاله‌ای از ابهام گرفتار آمده و معلوم نیست چه زمانی قطعی خواهد شد. به این آینده مبهم شهر همدان بیفزایید وضعیت نامعلوم همدان در حوزه مسکن را؛ ظاهراً به عموم شهرهای استان زمین اختصاص یافته است، به‌جز شهر همدان! یک روز خبر اضافه شدن 680 هکتار به شهر رسانه‌ای می‌شود، بعد از چند روز کاشف به عمل می‌آید که معارض داشته و مردم انگشت تعجب می‌‌گزند که چگونه مسئولان از این‌همه معارض خبر نداشته‌اند؟ تازه بعد از کش‌وقوس‌های فراوان خبر می‌رسد قرار است بخشی از مساکن نهضت ملی در زمین‌های ارتش ساخته شود و خدا می‌داند چه موقع و چگونه این خانه‌ها تحویل صاحبان آن‌ها خواهد شد. مبادا این پروژه هم برود کنار طرح مساکن نزدیک دانشگاه پیام نور که بندگان خدا مردم از سال 99 و پیش‌تر پول واریز کرده‌اند، اما هنوز خانه‌ای دریافت نکرده‌اند؟
کوتاه سخن اینکه از مدیران میانی دولت سیزدهم که رئیس آن در سفر اخیر خود به کردستان گفت سفرهای استانی را اگر لازم باشد تا به نتیجه رسیدن رفع مشکلات کامل استان کردستان ادامه می‌دهیم، انتظار می‌رود مدیریت جهادی رئیس دولت را سرلوحه کار خود قرار دهند تا شاهد تحرک بیشتری در پروژه‌های عمرانی استان باشیم.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63256