کد خبر : 63253
تاریخ : 1401/9/12
گروه خبری : استان‌ها

یک میلیون و 140 هزار بازرسی از واحدهای عرضه محصولات کشاورزی انجام شد

«مسعود امرالهی» روز پنجشنبه در نشست مشترک رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی منطقه چهار و مجامع منطقه‌ای وزارت جهاد کشاورزی در اراک افزود: 97 پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و 300 میلیارد تومان در این مدت تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده‌ است.
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی با 10 هزار پرونده رتبه نخست را در زمینه تشکیل پرونده و ارسال به تعزیرات حکومتی به خود اختصاص داده‌ است.
مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی به شب یلدا و شب عید، تشدید و نظارت بر بازار در راستای برخورداری از بازار آرام برای مردم کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
* 30 میلیون تُن محصولات کشاورزی در استان مرکزی تولید می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان با 29 هزار کیلومتر، یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت و 675 هزار هکتار اراضی کشاورزی از ظرفیت‌های ویژه‌ای در زمینه تولید محصولات کشاورزی برخوردار است.
«علی صفری» افزود: 100 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و 30 میلیون تُن محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: استان مرکزی رتبه نخست در زمینه تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم در زمینه تولید انار، رتبه چهارم تولید لوبیا و رتبه ششم در زمینه تولید پسته را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌ است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با یادآوری برگزاری نشست مشترک رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی منطقه چهار و مجامع منطقه‌ای وزارت جهاد کشاورزی در این استان، گفت: این نشست با هدف هم‌فکری و بررسی مسائل و مشکلات حوزه بازار و تنظیم بازار تشکیل شده‌ است.
صفری خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی به شب یلدا، شب عید و ماه مبارک رمضان از اکنون باید آمادگی تنظیم بازار را داشته باشیم.
وی ادامه داد: احصای مشکلات، انتقال مسائل استان‌ها به وزارتخانه و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی، از دیگر اهداف برگزاری این نشست است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی حفظ تولید را نخستین اقدام در زمینه تنظیم بازار عنوان کرد و گفت: اکنون مشکلی در زمینه تولید کالاهای اساسی و کشاورزی در استان وجود ندارد و مازاد تولید مرغ، گوشت و شیر استان به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.
صفری ادامه داد: تأمین کالاهای اساسی از دیگر اقدامات تنظیم بازار بوده و اکنون کالای اساسی مورد نیاز مردم به میزان کافی در استان ذخیره‌سازی شده و مشکلی در زمینه تأمین این محصولات در استان وجود ندارد.
استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره‌بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63253