کد خبر : 63135
تاریخ : 1401/9/8
گروه خبری : فرهنگی

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه:

کرمانشاه حداقل 3 "شهربازی" می‌خواهد

"تله‌کابین" فقط در تاق‌بستان قابلیت اجرا دارد

احسان حیدریان، با اشاره به معضل نبود مراکز تفریحی در کرمانشاه گفت: متاسفانه کرمانشاه با وجود اینکه یک کلانشهر است، از کمترین امکانات تفریحی هم برخوردار نیست.

وی افزود: با توجه به وسعت کرمانشاه در حال حاضر با داشتن تنها یک شهربازی هم تحولی ایجاد نمی‌شود و کرمانشاه حداقل به سه شهربازی نیاز دارد تا بتواند جمعیت یک میلیون نفری خود را پوشش دهد.

این عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: کرمانشاه در حالی از داشتن یک شهربازی محروم است که این شهر استعداد و ظرفیت بسیاری برای راه اندازی مراکز تفریحی دارد که نمونه آن منطقه سراب قنبر است که می‌تواند به مرکز تفریحی مهمی برای شهروندان تبدیل شود.

حیدریان با اشاره به پیگیری راه اندازی شهربازی فعلی شهر کرمانشاه گفت: در این زمینه به تازگی سرمایه گذار جدیدی پای کار آمده و امیدواریم با نظارت درست در نهایت این سرمایه گذار بتواند پروژه را راه اندازی و کرمانشاه را حداقل صاحب یک شهربازی کند.

"تله کابین" در هیچ جای شهر به‌جز تاق‌بستان قابلیت اجرا ندارد

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه گفت: در کنار شهربازی باید به فکر راه‌اندازی دیگر مراکز تفریحی مانند تله‌کابین باشیم. این پروژه اگر در کرمانشاه اجرایی شود قطعا در کنار ایجاد یک مرکز تفریحی برای مردم، برای جذب گردشگر در تاقبستان هم موثر خواهد بود.

حیدریان با اشاره به مشکلات و موانع میراثی این پروژه، گفت: در حال حاضر هرجای شهر را دست می‌گذاریم رد پای میراث فرهنگی است و همین امر، انجام برخی پروژه‌ها از جمله تله کابین را سخت کرده است.

وی افزود: برای راه‌اندازی تله‌کابین تنها محل مناسب همین محل فعلی یعنی تاق بستان است، چرا که باید برای راه‌اندازی این پروژه ابتدا باید یک منظر و فضای زیبا داشته باشیم که بهترین منظر همین فضای تاقبستان است.

حیدریان ابراز امیدواری کرد با رفع هرچه سریعتر مشکلات و موانع میراثی این پروژه، بتوان شاهد راه‌اندازی و بهره‌برداری از آن بود و تاکید کرد: هیچ نقطه دیگر شهر کرمانشاه بجز تاقبستان قابلیت اجرای این طرح را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا اولویت در این زمینه بحث ثبت جهانی تاقبستان است و کسی با این امر مخالف نیست و اگر ثابت و محرز شود این پروژه مانع ثبت جهانی تاقبستان است، اجرای آن منتفی خواهد شد.

در جانمایی خیابان غذا هیجان زده عمل شد/ به یک "پارک بانوان" در هر منطقه شهر نیازمندیم

به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای شهر کرمانشاه از خیابان غذا به عنوان یک مرکز تفریحی دیگر یاد کرد و افزود: متاسفانه در خصوص مکان یابی خیابان غذای فعلی هیجان زده عمل شد و هم اکنون این محل با مشکلاتی بویژه در حوزه ترافیکی مواجه بوده و نیاز است که جابجا شود.

حیدریان گفت: کلانشهر کرمانشاه با توجه به وسعتش نیاز دارد که دو یا سه خیابان غذای دیگر در آن راه اندازی شود، اما اصل مهم در این زمینه مکان یابی درست است.

عضو شورای شهر کرمانشاه از پارک بانوان هم به عنوان محل دیگر تفریحی در شهر یاد کرد و افزود: احداث چنین پارک‌هایی برای تفریح بانوان بسیار حائز اهمیت است و باید در هر منطقه یک پارک جهت راحتی بانوان احداث شود.

حیدریان گفت: جمعیت یک میلیون نفری کلانشهر کرمانشاه نیاز به تفریح و سرگرمی دارند و انتظار ما هم از مسئولان و شهردار کرمانشاه این است که راه‌اندازی مراکز تفریحی را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63135