کد خبر : 63075
تاریخ : 1401/9/7
گروه خبری : استان‌ها

پنج عضو هیئت‌علمی دانشگاه کردستان در فهرست پژوهشگران یک درصد ایران

حامد قادرزاده روز یکشنبه اظهار کرد: بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دکتر هیمن شهابی (ژئومورفولوژی)، دکتر عطالله شیرزادی (مرتع و آبخیزداری)، دکتر عبدالله سلیمی (شیمی)، دکتر حسن بیورانی (برق) و دکتر جعفر عبدالله زاده (گیاه پزشکی) در فهرست پژوهشگران یک درصد برتر ایرانی قرار دارند.
وی افزود: فهرست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایرانی بر اساس پردازش‌هایی منتشر می‌شود که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بر روی داده‌های استخراجی از دو پایگاه ESI و WoS انجام داده است.
رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه این فهرست شامل فهرستی از دانشمندان است که مقالات منتشرشده آن‌ها، پیشرفت در زمینه‌های مربوطه را تسریع و بر بهره‌وری سایر پژوهشگران تؤثیر بسزایی داشته است، اضافه کرد: سال گذشته هم چهار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه در لیست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایرانی قرار داشتند که در سال 2022، این تعداد به پنج نفر افزایش پیدا کرده است.
قادرزاده یادآور شد: دانشگاه کردستان همه‌ساله در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی موفقیت‌های چشمگیری کسب می‌کند.
دانشگاه کردستان در سال 1353 کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به‌عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.
این دانشگاه هم‌اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی- مهندسی بیجار است و در حال حاضر 11 هزار و 200 دانشجو در 56 رشته کارشناسی، 114 رشته کارشناسی ارشد و 30 رشته دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
این دانشگاه با پذیرش بیش از 600 دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین‌المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63075