کد خبر : 63060
تاریخ : 1401/9/7
گروه خبری : استان‌ها

ارسال مستندات راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت در همدان به وزارتخانه

عباس فرمانی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد سرمایه‌گذاری خطرپذیر حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، اظهار کرد: در روزهای گذشته دانشگاه علوم پزشکی همدان میزبان برگزاری مهم‌ترین رویدادهای نوآوری و فناورانه در سطح استان بود.
وی درباره نحوه شرکت تیم‌های فناور در حوزه سلامت گفت: با اعلام فراخوان با وجود زمان اندک، با استقبال چشمگیر تیم‌های فناور در سطح استان مواجه شدیم و به‌علت تعدد درخواست‌های ارسا‌ل‌شده به دبیرخانه رویداد، بررسی اولیه صورت گرفت و تیم‌های منتخب به مرحله داوری راه پیدا کردند. این رویداد در راستای اهداف و برنامه‌ریزی‌های دانشگاه در حمایت بیشتر از ایده‌های حوزه فناوری سلامت برای امکان و فرصت تجاری‌سازی و تولید انبوه و ایجاد اشتغال دانش‌بنیان برگزار شد. برگزاری این رویداد باعث شد بتوانیم پتانسیل‌های موجود در این حوزه را رصد کرده و با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی، گام مؤثری در راستای حمایت از این‌گونه طرح‌ها برداریم.
فرمانی با اشاره به شعار سال 1401 و تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اشتغال دانش‌بنیان و کارآفرین، دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان را پیشرو دانست و افزود: براساس ارائه گزارش ارزیابی سالانه وزارت متبوع در ماه پیش، فعالیت در حوزه فناوری سلامت دانشگاه نسبت به سال گذشته 336 درصد افزایش پیدا کرده که این خود نشان از اراده و عزم راسخ مجموعه بزرگ دانشگاه برای طی کردن این مسیر است.
مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در استان، مطرح کرد: از اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت دانشگاه، گسترش مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه برای جذب بیشتر واحدهای فناور، تخصصی کردن مرکز نوآوری دانشگاه و همچنین پیگیری صدور مجوزهای لازم برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری حوزه سلامت است.
وی اظهار کرد: در راستای حمایت بیشتر از فعالیت‌های فناوری سلامت دانشگاه علاوه‌بر تفاهم‌نامه با بنیاد برکت، با شرکت پیشگامان از زیرمجموعه‌های معاونت علمی فناوری سپاه نیز تفاهم‌نامه منعقد شده است و درصدد انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق حمایت از پژوهشگران کشور نیز در آینده نزدیک هستیم.
فرمانی با اشاره به حضور 100 استارت‌آپ در استان همدان، این حضور را آغازی برای حمایت بیشتر از فناوران و نوآوران سطح استان همدان دانست و ابراز امیدواری کرد: تکرار برگزاری این رویدادها با مشارکت 100 استارت‌آپ و بنیاد برکت باعث ایجاد انگیزه و ترغیب ایده‌پردازان حوزه فناوری سلامت شود.
وی در پایان حمایت بیشتر استاندار و تمامی مدیران تأثیرگذار در سطح استان را خواستار شد و تصریح کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی تمامی ارگان‌های ذی‌ربط می‌توان به موفقیت‌های چشمگیر در راستای تحقق بخشیدن به شعار ایجاد اشتغال، دانش‌بنیان و کارآفرین رسید و جایگاه استان را در این حوزه ارتقا داد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/63060