کد خبر : 62920
تاریخ : 1401/9/3
گروه خبری : هنری

هفت گروه نمایشی در جشنواره تئاتر همدان

بهار میزبان جشنواره تئاتر استانی

هادی فیض‌منش عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اگر به برنامه «آموزش هنر برای همه» توجه شود شاهد شکوفایی استعدادهایی خواهیم بود که به بالندگی ایران خواهد افزود، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری اداره‌ کل ارشاد با رویکرد توجه به هنرمندان و استفاده از این ظرفیت‌های ارزشمند برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان هم امسال با توجه به این ویژگی به مرحله برگزاری و اجرا رسید، خاطرنشان کرد: 16 گروه نمایشی از شهرستان‌های مختلف استان متقاضی حضور در جشنواره بودند که درنهایت هیئت انتخاب از میان این آثار هفت اثر را برای حضور در جشنواره معرفی کردند.
معاون فرهنگی هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تصریح کرد: برگزیده‌های این جشنواره در جشنواره منطقه‌ای حضور پیدا می‌کنند و امیدوارم نماینده‌ای در بین آثار منتخب جشنواره بین‌المللی فجر داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه همدان ازنظر زیرساخت‌ها و اینکه جشنواره‌های متنوع نمایشی در آن اجرا شده و می‌شود و صدالبته ظرفیت بزرگی به اسم جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان دارد باعث شده تئاتر استان وضعیت خاصی پیدا کند، افزود: مدیرکل هنرهای نمایشی ایران ضمن ارسال نامه‌ای درگاه تئاتر همدان را به‌لحاظ فعالیت برتر سایت ایران تئاتر معرفی کرده و این نشان از فعالیت مطلوب تئاتر در استان دارد.
فیض‌منش اضافه کرد: همه اتفاقات خوب تئاتری نویدبخش این است که بچه‌های مستعد تئاتر استان پای‌ کار و خلاقیت‌ها ایستاده‌اند و مجموعه این ذوق و سلیقه‌ها باعث شده تئاتر استان شرایط خوبی داشته باشد.
وی با بیان اینکه «شهرهای کوچک میزبان جشنواره‌های بزرگ» شعار عملیاتی ما است، گفت: شهرستان بهار یکی از شهرهای پویا و خلاق در عرصه هنرهای نمایشی است و سفال که ریشه در تاریخ این منطقه دارد، برآمده از ذوق و سلیقه هنرمندان دوره‌های تاریخی است که نشان از روح هنری مردمان این دیار دارد.
معاون هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: شعر و ادبیات غنی شهر بهار ما را قانع کرد که در راستای توزیع عدالت فرهنگی و هنری میزبانی را به این شهرستان واگذار کنیم و به همین منوال سایر شهرهای ما میزبان جشنواره‌های دیگری خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: اقدام بسیار پسندیده‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرده، بحث آموزش رایگان هنر برای همه در مناطق محروم است که به نظرم اقدام بسیار سنجیده و به‌‌جایی بوده و امکانات و اعتبارات ویژه‌ای برای اجرای این طرح پیش‌بینی‌ شده است و این اتفاق مبارک اقلیم فرهنگ را یکپارچه به سمت شکوفایی خواهد برد.
فیض‌منش یادآور شد: در بحث توزیع عدالت فرهنگی توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته‌ای است که امکانات شکوفایی کمتری در دسترس آن‌ها قرار دارد که با این طرح بخش عظیمی از نقص‌ها برطرف خواهد شد و کسانی که این دوره‌ها را سپری کنند، با گواهی می‌توانند مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد هنری بگیرند که در بحث اشتغال‌زایی مهم است و می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره هنری بهره‌مند شوند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/62920