کد خبر : 62796
تاریخ : 1401/8/30
گروه خبری : استان‌ها

5 عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در لیست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان

به گزارش موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) که در آبان‌ماه سال‌جاری منتشر شد، پنج عضو هیئت علمی برجسته دانشگاه صنعتی کرمانشاه، دکتر امین شهسوار گلدانلو، دکتر بهزاد قنبری، دکتر رضا همتی، دکتر غلامحسین روشنی و دکتر مهدی بحیرایی در فهرست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند.
این آمار نشان می‌دهد که حدود 10 درصد اساتید دانشگاه در این لیست قرار گرفته‌اند که چنین درصد چشمگیری بیانگر توانمندی اعضای هیأت علمی دانشگاه در حوزه­‌های پژوهشی و جایگاه ویژه ایشان در سطح ملی و بین‌المللی است. با توجه به این­که بررسی این شاخص در بازه 10 ساله فعالیت علمی محققان انجام می­‌شود، تجربه و کارآمدی به همراه فعالیت پژوهشی پیوسته طی سال‌های متمادی لازمه قرار گرفتن در چنین جایگاهی می‌باشد.
فهرست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا در حوزه‌های مختلف علوم بر اساس پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) متعلق به شرکت کلاریویت آنالیتیک (WOS) در بازه زمانی 10 ساله منتشر می‌شود. به این ترتیب که پژوهشگران در هر رشته بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده‌­اند مرتب‌سازی و سپس پژوهشگران یک درصد برتر بر اساس حدود آستانه استنادی ESI به عنوان نخبگان علمی در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آن‌ها است.
بر همین اساس پژوهشگرانی که توانسته‌اند بر اساس فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی خود در ده سال اخیر به بالاترین سطح اعتبار بین­‌المللی دست یابند در دسته پژوهشگران پر استناد یک درصد دنیا قرار می‌گیرند. در این لیست 840 پژوهشگر ایرانی حضور دارند که 27 درصد آن‌­ها مربوط به حوزه مهندسی است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/62796