کد خبر : 62783
تاریخ : 1401/8/30
گروه خبری : استان‌ها

کشتار دام مولد ممنوع است

خرید حمایتی دام مازاد در همدان

علی دولو ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به تمام کشتارگاه‌های استان ممنوعیت کشتار دام مولد ابلاغ شده است، اظهار کرد: نظارت‌های جدی‌تر و پیشگیرانه‌تری در این زمینه درحال انجام است.
وی با بیان اینکه دام مولد ذخیره ژنتیکی محسوب می‌شود، گفت: کشتار دامی که دارای قابلیت تولید مثل است، به‌دلیل ارزش اقتصادی و اهمیت ژنتیکی آن، اقدامی غیر عقلانی بوده و هست.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یکی از شاخص‌های مهم امنیت غذایی را تولید اقلام پروتئینی دانست و با اشاره به اینکه کشتار دام مولد به معنای خسارت‌های هنگفت وارد کردن به کشور است، افزود: خشک‌سالی موجب کاهش تولید نهاده‌های دامی و افزایش قیمت آن شده که به همین دلیل با افزایش تقاضای عرضه دام برای کشتار مواجه هستیم.
وی اظهار کرد: برای کاهش این روند، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید حمایتی دام مازاد با قیمت مصوب دام سنگین 216 هزار تومان و دام سبک 210 هزار تومان کرده است.
دولو گفت: صادرات دام از اواخر شهریورماه آزاد شده و تاکنون مجوز صادرات 27 هزار و 500 رأس دام سبک و دو هزار و 300 رأس دام سنگین از طریق معاونت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی به بازرگانان استان داده شده که از این تعداد سه هزار رأس دام سبک به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/62783