کد خبر : 62746
تاریخ : 1401/8/29
گروه خبری : استان‌ها

نخبه همدانی به رقابت‌های جهانی مهارت در اتریش راه یافت

وهب مختاران روز جمعه اظهار کرد: این نخبه همدانی از بین پنج رقابت‌کننده حاضر در اردوی آماده‌سازی چهل‌وششمین مسابقات جهانی، از بین مدال‌آوران مسابقات ملی مهارت در نوزدهمین دوره مسابقات و برگزیدگان ادوار گذشته که شرایط سنی مسابقات جهانی را دارند، بعد از 6 مرحله مسابقه به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی شهر سالزبورگ اتریش انتخاب شده و اعزام می‌شود.

مختاران با اشاره به اینکه جوان نخبه همدانی در مسابقات آزاد رشته plc پگوف آلمان در سال 98 موفق به کسب مقام سوم شده است، افزود: این مهارت‌آموخته در سال 99 نیز در مسابقات آزاد آکواترونیک مقام سوم را کسب کرد.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان متولی امر آموزش‌های حرفه‌ای و در راستای ارتقای سطح مهارتی جوانان مسابقات ملی مهارت را به‌صورت سالانه در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: برگزیدگان مرحله کشوری پس از شرکت در اردوهای آماده‌سازی جهت حضور در مسابقات جهانی انتخاب می‌شوند.

این مقام مسئول گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌ای کشور به‌عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) سالانه مسابقات ملی مهارت را برگزار می‌‌کند و برگزیدگان آن برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یکبار در یکی از کشورها برگزار می‌ شود، اعزام می‌‌شوند.

وی تصریح کرد: مهارت‌آموختگان در مسابقات شهرستانی، استانی و سپس در سطح ملی شرکت کرده و برای اردوی تیم ملی نفرات اول تا سوم برگزیده شده بودند که از بین آن‌ها نفرات برتر انتخاب شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اظهار کرد: در مسابقات جهانی مهارت 21 نفر در 18 رشته به کشورهای فرانسه، آلمان، اتریش، کره‌ جنوبی، سوئیس و انگلستان اعزام می‌شوند.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/62746