کد خبر : 62552
تاریخ : 1401/8/24
گروه خبری : گردشگری

استاندار همدان تاکید کرد:

ضرورت پژوهش در حوزه صنعت، گردشگری و کشاورزی

علیرضا قاسمی‌فرزاد در ستاد هفته پژوهش و فناوری اظهار کرد: برنامه‌های هفته پژوهش در هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار شود بنابراین دانشگاه‌های بوعلی، علوم پزشکی، صنعتی، فنی و مهندسی ذیل رشته‌های مختلف، برنامه‌های جداگانه پژوهشی برای ارتقای علم و دانش داشته باشند.
وی گفت: اهداف تحقیقات باید در جامعه تاثیرگذار باشد، در علوم انسانی باید پژوهش‌ها متناسب با هویت و فرهنگ جامعه ایران اسلامی انجام شود.
استاندار همدان گفت: باید مبنای پژوهشی در حوزه‌های اقتصادی و تولیدی به ویژه صنعتی، کشاورزی و گردشگری تقویت شود تا قدرت مقابله با محصولات خارجی را داشته باشیم.
وی افزود: هر کدام از حوزه‌های دانشگاهی ما پژوهشگران متخصصی دارد که باید نفرات برتر هر رشته به صورت جداگانه مورد قدردانی قرار بگیرند.
قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: نگاه ما در حوزه پژوهش، محتوایی است و با نگاه عدالت‌محور، از پژوهشگرانی که محتوای عالی و با کیفیت و متناسب با جامعه تولید کنند قدردانی می‌شود.
وی گفت: باید با تشکیل یک کمیته علمی متشکل از روسای دانشگاه‌های استان، اقداماتی برای قدردانی از پژوهشگران صورت گیرد تا مقام آن‌ها حفظ شود.
استاندار همدان ادامه داد: افراد خلاق و نوآور باید تشویق شوند و با یک نگاه جامع از تلاشگران حوزه پژوهش قدردانی شود.
وی گفت: توجه به دانشجویان بسیار اهمیت دارد، به خصوص افرادی که در حوزه مسائل اقتصادی، صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات گردشگری کارهای پژوهشی انجام داده‌اند باید قدردانی شوند.
قاسمی‌فرزاد افزود: افرادی که در حوزه افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و موضوعات دانش‌بنیان فعالیت پژوهشی داشته‌اند، مورد توجه قرار می‌گیرند.
وی گفت: باید به داشته‌های خود افتخار کنیم و بدانیم هیچ دشمنی خیرخواه ما نیست و مسائلی که تحت عنوان دموکراسی عنوان می‌کنند غلط است.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه نباید به اقدامات دشمن توجه کنیم و باید مسیر راه خود را ادامه دهیم افزود: علم و دانش مرهون پژوهش است و اگر امروز کشور ما در مسیر موفقیت حرکت می‌کند حاصل توجه به حوزه پژوهش است.
وی با اشاره به اینکه در تدوین برنامه‌های هفته پژوهش باید به نقش حوزه‌های علمیه نیز توجه شود گفت: اقدامات این حوزه در رابطه با علوم دینی و پایه بسیار ارزشمند است و باید از پژوهشگران آن قدردانی شود.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/62552