کد خبر : 62420
تاریخ : 1401/8/21
گروه خبری : ورزشی

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

زیرساخت‌ ورزشی ادارات در اختیار ورزش و جوانان قرار گیرد

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران: ورزشکار واقعی به کشورش تعصب دارد مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان: ورزش استان در این المپیاد نسبت به دوره گذشته صعود هشت‌پله‌ای داشت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی بعد از ظهر روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران همدانی حاضر در المپیاد استعدادهای برتر کشور که به میزبانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به اتفاقات اخیر کشور، اظهار کرد: حضور ورزشکاران در کنار خانواده‌های خود در مراسم امروز یک اتفاق مثبت است.

وی گفت: خانواده‌ها باید در وهله نخست در کنار مذهبی بودن، فرزندان خود را مؤدب تربیت کنند؛ کما اینکه در دین نیز بر تربیت و احترام تأکید بسیار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ورزشکاران و اهالی ورزش افراد مؤدبی هستند، اظهار کرد: در وقایع اخیر با مسائلی مواجه شدیم که بسیار ناراحت‌کننده بود، برخی با الفاظ زشت و ناپسند دم از اعتراض و آزادی بیان می‌زدند که این شیوه در هیچ کجا پذیرفته‌شده نیست.

وی افزود: ارزش و قیمت هر فردی ارتباط مستقیم با اخلاق و ادب او دارد؛ به بیان دیگر هرچه فرد ادب بیشتری داشته باشد، ارزش بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی ابراز کرد: برخی به مشکلات موجود خصوصاً در عرصه اقتصاد و معیشت اعتراض دارند، اما نوع صحبت کردن و گفت‌وگو در این عرصه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه یکی از خصوصیات ورزش این است که فرد را مؤدب بار می‌آورد چراکه انسان احترام به بزرگ‌تر و مربی را آموزش می‌بیند، افزود: بنده احترام ویژه‌ای برای جامعه‌ ورزشی و ورزشکاران قائل هستم و خود را جزء این جامعه می‌دانم؛ البته اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد و این یک اصل است، چراکه جامعه بستر تزاحم منافع و سلیقه‌ها است.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه در هر خانواده‌ای سلیقه‌های اعضا با یکدیگر متفاوت است، گفت: اما این اختلاف سلیقه‌ها هیچوقت به معنای این نیست که نمی‌شود باهم گفت‌وگو کرد، بنابراین باید با حفظ وحدت و انسجام اجتماعی، بر سر مسائل مختلف به گفت‌و‌گو بپردازیم.

وی با گلایه از اینکه کمترین امکانات ورزشی هم در برخی مناطق حاشیه‌ای وجود ندارد، اذعان کرد: در استفاده از امکانات و مراکز ورزشی باید به سمت عدالت حرکت و از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی در ادامه با بیان اینکه اداره‌ کل ورزش جوانان باید حرف ورزشکاران را بشنود، یادآور شد: برخی از ورزشکاران و قهرمانان استان از این گلایه دارند که تابه‌حال هیچ مسئولی به آن‌ها سر نزده و نباید فضای ورزش استان این‌گونه باشد.

وی تصریح کرد: جوانی که در این استان زحمت کشیده و قهرمان شده است، باید ضوابط و مزایایی که در قانون قهرمانان درنظر گرفته شده برای او نیز اعمال شده و تعلق گیرد، اما متأسفانه می‌بینیم گاهی هیچ‌کدام از این موارد در مورد آن‌ها صدق نمی‌کند.

امام‌جمعه همدان با تأکید بر لزوم حمایت از قهرمانان توسط مسئولان استانی، خاطرنشان کرد: نباید شرایط به نحوی باشد که یک قهرمان احساس کند با وجود زحماتی که کشیده، مورد حمایت قرار نمی‌گیرد؛ چراکه این مشکل و روحیه‌ ناامیدی به بقیه ورزشکاران نیز سرایت خواهد کرد و باعث کم‌رنگ شدن انگیزه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه باید بستر برای ورزش بانوان فراهم شود، گفت: بارها و در دیدارهای مختلف با مسئولان این موضوع را متذکر شده‌ام که در استان همدان بستر مناسبی برای ورزش و تفریح بانوان وجود ندارد و باید برای حل این مشکل اقدام ویژه‌ای صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به موفقیت‌های اخیر ورزشی در کشور، خاطرنشان کرد: تیم‌های ملی فوتبال ساحلی و کُشتی فرنگی کار بزرگی انجام دادند و همین که پرچم مقدس کشورمان در دنیا به اهتزار درمی‌آید، یعنی اینکه ورزش ایران در دنیا با اتکا بر جوانان برومند خود حرف نخست را می‌زند.

وی در ادامه با یادآوری یک موضوع، عنوان کرد: قبلاً هم گفته‌ام و بار دیگر عنوان می‌کنم زیرساخت‌های ورزشی ادارات استان باید در اختیار ورزش و جوانان قرار گیرد تا جوانان بیشتر دارای امکانات ورزشی باشند و هیجانات خود را در چنین اماکنی تخلیه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: از مسئولان تقاضا دارم پای درد دل و صحبت ورزشکاران و جوانان بنشینند و با آن‌ها ارتباط صمیمانه برقرار کنند، ما باید همواره پیگیر مشکلات جوانان باشیم و راه موفقیت را برای آنان هموار کنیم.

وی با بیان اینکه نیازمند تربیت نیروهای تأثیرگذار برای آینده انقلاب هستیم، گفت: یکی از بهترین جاهایی که می‌شود کار تربیتی در آن انجام داد و به نسل آینده انقلاب خدمت کرد، حوزه ورزش و باشگاه‌های ورزشی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با بیان اینکه ورزش نیاز ضروری برای افراد جامعه است، تصریح کرد: اگر سلامت جسم داشته باشیم، قطع به یقین می‌توانیم به مسائل معنوی نیز برسیم.

* ورزشکارنماها دنبال منفعت خود هستند

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران نیز با بیان اینکه ورزشکار واقعی به کشورش تعصب دارد، گفت: نباید حرکات توهین‌آمیز برخی ورزشکارنما که دورانشان به پایان رسیده و تنها به دنبال منفعت خود هستند را جدی گرفت.

مهدی میرجلیلی افزود: کسی که در لباس ورزشکار به پرچم و ملت اهانت می‌کند ورزشکار نیست.

وی با بیان اینکه پنج هزار و 136 شهید ورزشکار جان خود را در راه نظام، کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی فدا کرده‌اند، تصریح کرد: ورزشکاران ما اخلاق‌مدار هستند و همیشه کنار مردم قرار دارند. قهرمانان ما در اتفاقاتی مثل سیل و زلزله در خط مقدم خدمت‌رسانی هستند و نباید برخی ورزشکارنماها را از جامعه ورزش کشور دانست.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با بیان اینکه ورزشکار واقعی پشت ملت و نظام را می‌گیرد، اضافه کرد: وقتی یک ورزشکار نشان خود را برای کمک مؤمنانه و خدمات اجتماعی به حراج می‌گذارد، یعنی ارزش‌های والای انسانی به منصه ظهور گذاشته می‌شود و این اتفاقات همگی درس‌هایی است که ورزشکاران ما از الگوهای اصلی خود یعنی شهدا می‌گیرند.

وی ادامه داد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، جامعه ورزش کشور سالم و انقلابی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور 276 ورزشکار را در 18 رشته ورزشی اعزام کردیم و قهرمانان ما در 11 رشته 39 نشان کسب کردند.

علی حقیقی عنوان کرد: 30 درصد کاروان اعزامی را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل دادند که سهم مدال‌آوری بانوان 12 و آقایان 17 نشان بود.

وی با بیان اینکه در المپیاد این دوره 9 هزار و 430 ورزشکار پسر و پنج هزار و 470 ورزشکار دختر در رده سنی 13 تا 15 سال شرکت کردند، افزود: یک‌هزار و 130 نشان رنگارنگ در این مسابقات بین 31 استان کشور توزیع شد که سهم استان همدان 9 نشان طلا، 11 نقره و هشت برنز بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: ورزش استان در این المپیاد نسبت به دوره گذشته صعود هشت پله‌ای داشت و از رتبه 19 به رتبه 11 رسید که جای تشکر و قدردانی از تلاش همه مربیان و دست‌اندرکاران هیئت‌های ورزشی استان دارد.

وی با اشاره به نگاه ویژه نماینده ولی فقیه در استان به ورزش، خاطرنشان کرد: در دیدار جامعه ورزش استان با ایشان که چندی قبل به‌مناسبت هفته تربیت بدنی صورت گرفت، علاقه‌مند بودند دیداری با مدال‌آوران ورزش استان داشته باشند و خوشبختانه این اتفاق امروز صورت گرفت.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/62420