کد خبر : 60881
تاریخ : 1401/7/14
گروه خبری : جامعه

شهر جهانی سفال غرق در رکود صادرات

محمدرضا قادری، با اشاره به اینکه شیوع کرونا همه حوزه‌ها ازجمله صنایع دستی لالجین را تحت تأثیر قرار داد و اثرات آن هنوز هم باقی است، افزود: علاوه بر این، تحولات داخلی کشور عراق و تحریم‌ها بر صادرات سفال لالجین تأثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه رکود نسبی بر صادرات سفال لالجین حاکم است، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در صدد بهبود این اوضاع هستیم و امیدواریم به‌زودی شاهد بهبود صادرات در شهر جهانی سفال باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لالجین درباره وضعیت برندسازی و بسته‌بندی سفال در لالجین بیان کرد: خوشبختانه صنعتگران به این نتیجه رسیده‌اند که برندسازی در جذب بازار هدف و عرضه بهتر کالا تأثیر بسزایی دارد و تلاش‌های خوبی نیز در این زمینه انجام داده‌اند اما هنوز تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله وجود دارد.

قادری با اشاره به اینکه در خصوص بسته‌بندی سفال همچنان مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: بخشی از این مشکل به تقاضای بازار برمی‌گردد به این صورت که خریداران به دلیل عدم افزایش هزینه تمایل به بسته‌بندی مطلوب ندارند.

وی اضافه کرد: چنانچه سرمایه‌گذاران در حوزه بسته‌بندی سفال لالجین اعلام آمادگی کنند ما در ارائه تسهیلات کم‌بهره به آن‌ها یاری می‌رسانیم تا معضل بسته‌بندی در شهر جهانی سفال رفع شود.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/60881