کد خبر : 60875
تاریخ : 1401/7/14
گروه خبری : جامعه

استاندار همدان:

مجوز واگذاری تسهیلات به 11 واحد تولیدی استان صادر شد

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز سه‌شنبه در بیست و هفتمین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان افزود: این طرح‌ها شامل 9 طرح صنعتی و دو طرح کشاورزی است که نقش مؤثری در افزایش تولید و ایجاد اشتغال در استان همدان دارد.
وی اظهار کرد: دولت سیزدهم و شخص رئیس جهمور در موضوع حمایت از تولید و اشتغال‌آفرینی، نهایت توان را به‌کار گرفته‌اند و دستورات بسیار مثبت و سازنده‌ای را صادر کرده‌اند و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، سیاست‌های استان پیش برده می‌شود.
وی در بررسی مشکلات تولیدی شرکت فولاد راد تصریح کرد: با اقدامات و تصمیمات گرفته شده، به این شرکت مهلت سه‌ماهه داده می‌شود تا نسبت به رفع مشکلات پرونده تعزیراتی خود و تعیین تکلیف و رأی دادگاه اقدام کند.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: یک مجتمع گردشگری و اقامتی در طول چند سال گذشته تسهیلاتی دریافت کرده بود و با وجود یکبار بررسی در ستاد تسهیل استان، بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی آن انجام نشده بود و مقرر شد پرونده آن یکبار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.
قاسمی‌فرزاد تأکید کرد: 50 واحد کشاورزی و 12 واحد صنعتی استان به دلیل تملک نکردن زمین برای اتصال به شبکه گاز، از سوخت مایع استفاده می‌کنند که 6 ماه فرصت داده می‌شود تا نسبت به رفع مشکلات و احداث خط انتقال گاز اقدام کنند.
وی افزود: جهادکشاورزی، شرکت گاز، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باید به توافق برسند و با مدیریت فرمانداران شهرستان ها، مشکلات کشاورزان و بهره‌برداران برای انتقال خط گاز برطرف شود.
وی تأکید کرد: برای رفع معارض 6 ماه مهلت داده شود و پس از آن در صورت عدم اقدام، واحدها باید نسبت به خرید سوخت آزاد اقدام کنند.
استاندار همدان ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت سوخت یارانه‌ای به شکل معناداری با سوخت آزاد تفاوت دارد، واحدهای تولیدی علاقه‌مند هستند سوخت مایع استفاده کنند که هزینه‌های زیادی برای کشور دارد.
قاسمی‌فرزاد با اشاره به تصمیمات گرفته شده برای تعیین تکلیف زمین‌های راکد شرکت‌های صنعتی، اظهار کرد: بر اساس قانون واحدهای تولیدی پس از عقد قرارداد با شرکت شهرک‌های صنعتی، 30 ماه فرصت تکمیل و بهره‌برداری دارند اما قراردادهایی داریم که مربوط به یک دهه گذشته هست و هنوز تعیین تکلیف نشده است.
وی با اشاره به اینکه یک فرصت قانونی برای تعیین تکلیف این زمین‌ها داده می‌شود، افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و شرایط کرونا یک فرصت به واحدهای تولیدی داده شد اما قراردادهایی که قبل از سال 1396 هست باید در یک زمان کوتاه تعیین تکلیف شود.
استاندار همدان گفت: بیش از یک هزار و 300 قرارداد بلاتکلیف در شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان داریم که زمین دریافت کردند و یک فرصت و امکان را برای تولیدکننده در اختیار دارند و تاکنون هیچگونه اقدامی را برای اجرای طرح انجام نداده‌اند.
قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات در استان استفاده شود و این ظرفیت‌ها در اختیار تولیدکنندگان و اشتغال‌آفرینان واقعی قرار گیرد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/60875