کد خبر : 60717
تاریخ : 1401/7/10
گروه خبری : استان‌ها

مجوز واگذاری نردبان هیدرولیکی 32 متری در ایلام اخذ شده است

رضا شریفی اصل روز شنبه در همایش تجلیل از آتش‌نشانان اظهار کرد: با توجه به گسترش شهرنشینی در ایلام، بروزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی یک ضرورت مهم برای ارتقای سطح ایمنی شهر است.
وی افزود: طبق پیگیری و توافقات انجام گرفته با سازمان همیاری شهرداری‌های کشور مقرر شد با پرداخت 30 درصد کل مبلغ، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز سازمان آتش‌نشانی شهرداری ایلام از طریق شرکت‌های لیزینگ تهیه شود.
مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری ایلام با بیان اینکه آتش‌نشانان رسالت‌های خطیری بر عهده دارند، تأکید کرد: حفظ جان شهروندان، داشتن شهر ایمن و ترویج ارتقای فرهنگ ایمنی از مهم‌ترین رسالت‌های آتش‌نشانان است.
شریفی‌اصل ادامه داد: طی سال‌های اخیر شهر ایلام به‌صورت عمودی و بلندمرتبه سازی با ساخت برج‌ها و آپارتمان‌های مرتفع رشد کرده است و وجود یک نردبان هیدرولیکی 32 متری به عنوان یک مطالبه و اولویت توسط مسئولان ارشد استان پیگیری و مصوب شد.
  تأمین زمین برای مسکن نیروهای آتش‌نشانی ایلام در دست پیگیری است
وی به آتش‌نشانان قول مساعد داد مشکل تأمین زمین برای احداث مسکن نیروهای آتش نشانی در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های مرتبط استان پیگیری و مطالبه‌گری خواهد شد.
رئیس شورای شهر ایلام هم با بیان اینکه آتش‌نشانان همواره در خط اول مقدم حوادث و بلایا هستند، گفت: آتش‌نشانان در بحرانی‌ترین حوادث با جان‌فشانی و ایثار به دل خطر می‌روند تا ناجی جان حادثه‌دیدگان شوند.
سعید انوری‌پور ادامه داد: آتش‌نشانان هرچند به دل خطر می‌روند اما حضور آن‌ها مایه آرامش و امنیت خاطر مردم است، نباید آتش‌نشانی را یک شغل دانست، بلکه رسالتی خطیر از نوع فداکاری و از خودگذشتگی است.
  شهر ایلام نیازمند پنج ایستگاه آتش‌نشانی است
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام هم اظهار کرد: پنج ایستگاه آتش‌نشانی حداقل در شهر ایلام مورد نیاز است که در حال حاظر تنها سه ایستگاه با 73 نیرو به شهروندان ایلامی و حتی روستاهای اطراف نیز خدمات‌رسانی می‌کنند.
نصرت‌اله لطفی افزود: وجود یک نردبان هیدرولیکی 32 متری در شهر ایلام یک ضرورت مهم بود که با پیگیری‌های انجام گرفته مصوبه تهیه این نردبان اخذ شد.
وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 860 مورد حادثه مختلف در ایلام رخ داده است، تأکید کرد: می‌توان با رعایت نکات ایمنی از 80 درصد این حوادث و سوانح جلوگیری کرد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام تأکید کرد: ایمن و مقاوم‌سازی یا تخریب کامل ساختمان‌های ناایمن یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با همکاری دستگاه قضا و دیگر ادارات مرتبط به طور جدی پیگیری می‌شود.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/60717