کد خبر : 60431
تاریخ : 1401/6/31
گروه خبری : استان‌ها

امام‌جمعه همدان:

درخت تنومند انقلاب با نقشه‌های دشمنان آسیب نمی‌بیند

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌‌ موثقی روز چهارشنبه در سومین آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت افزود: دشمن در سال‌های جنگ به دنبال این بود که نهال تازه کاشته‌شده انقلاب اسلامی را از ریشه درآورد.
وی با بیان اینکه برای حفظ این درخت به همکاری جامعه اسلامی نیاز است، اظهار کرد: دشمن تلاش‌های فراوانی برای آسیب زدن به کشور می‌کند و در جریان اتفاقات اخیر در کشور نیز نقشه‌هایی را طراحی و ازلحاظ رسانه‌ای ورود کرده است، اگرچه این نخستین‌بار نیست؛ انقلاب اسلامی مقاوم‌تر از آن است که با این حرکت‌ها از پا دربیاید.
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با قدردانی از زحمات پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، تصریح کرد: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی یک جنبش اجتماعی و حرکتی جدید در عالم مطرح شد که با تمام انقلاب‌های دنیا متفاوت بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌‌موثقی خاطرنشان کرد: دنیا حرکت‌های سیاسی، انقلاب‌ها و جنبش‌های مختلفی را تجربه کرده است، اما حرکتی که در ایران توسط مردم اتفاق افتاد، جدید و با دیگر انقلاب‌ها متفاوت بود.
وی با اشاره به اینکه ماهیت انقلاب اسلامی و هویت آن مبتنی بر حکومت الهی و داعیه آن تحقق آرمان‌های الهی بود، اظهار کرد: جمهوری اسلامی مسئله بازگشت دین به جامعه را مطرح کرد که ماهیت دینی انقلاب است و به‌صورت طبیعی دشمن‌تراشی می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان گفت: ورود دین در مدیریت اجتماعی موجب احساس خطر در ظالمان می‌شود و منافعشان به خطر می‌افتد، بر همین اساس تمام تلاش خود را برای برهم زدن انقلاب انجام می‌دهند.
   رئیس‌جمهور در نیویورک از حق مردم ایران دفاع می‌کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، گفت: رئیس‌جمهور به دنبال حل مشکلات اقتصادی کشور، از حق ملت ایران دفاع می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: این تلاش‌های مسئولان در عرصه‌های بین‌المللی نشان‌دهنده عزت کشور است.
استاندار همدان با اشاره به هجوم خزنده دشمن به بنیان خانواده، فرهنگ و اعتقادات اسلامی ملت ایران، گفت: دشمن به‌درستی فهمید که فرهنگ ایثارگری و شهادت از بنیان خانواده به فرزند الهام شده و این فرهنگ را مورد حمله قرار داده است.
علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه ایستادگی مردم کشور نشأت‌گرفته از احکام نورانی قرآن و اسلام است، افزود: دشمن امروز مستأصل و ناتوان به اقدامات ترکیبی، فشار اقتصادی، فشار روحی و روانی، هجمه‌های تبلیغاتی و القائات کج و نادرست روی آورده است.
قاسمی‌فرزاد ادامه داد: همه ما باید با هوشیاری و نیز طبق فرمایشات مقام معظم رهبری جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهیم تا این تحریفات در ما رسوخ نکند.
وی تلاش امروز دشمن در ایجاد فاصله و شقاق بین صفوف به هم فشرده ملت را شکست‌خورده دانست و اظهار کرد: ما با مقاومت و حفظ وحدت به دشمنان ثابت می‌کنیم که این ملت با این سبقه، فرهنگ و اعتقادات، شکست‌ناپذیر است.
استاندار همدان با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین و گردهمایی 23 میلیون نفری در مرکز تشیع با وجود تمام مشکلات، گفت: این مردم در کنار تربت اباعبدالله‌الحسین (ع) انسجام خود را به جهانیان نشان دادند و ضربه بزرگی به پیکره استکبار و صهیونیسم جهانی وارد کردند.
قاسمی‌فرزاد افزود: امروز استکبار جهانی نقشه‌های خود را از طریق رژیم صهیونیستی جرثومه فساد در منطقه که پیمانکار اقدامات ضد امنیتی علیه ملت‌های دنیا است و با پول مرتجعین منطقه و عربستان اجرا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: مکتب تشیع بر مبنای قیام در مقابل ظلم و ستم بنیان نهاده شده و امروز پرچم قیام امام حسین (ع) در دست مقام معظم رهبری است که ملت ایران و فرزندان راستین با ایشان بیعت کردند و با مقاومت و پایداری از وی حمایت می‌کنند.
استاندار همدان اظهار کرد: در حضور پیشکسوتانی هستیم که بهترین روزهای عمر خود را در راه جهاد، ایثار و ازخودگذشتگی سپری کردند و در روزهای سخت در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند تا مردی و مردانگی فراموش نشود.
قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: انقلاب ما به تعبیر امام خمینی (ره) انفجار نور بود، نوری که چشم مستکبرین را کور کرد، همه معاملات ستمگران را به‌هم زد و جایگاه خاصی به مستضعفین عالم بخشید.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های نخستین انقلاب اسلامی شرق و غرب در مقابل نظام ایستادند و تصور می‌کردند با اقدامات مذبوحانه می‌توانند نظام را در هم بشکنند.
استاندار همدان با بیان اینکه دشمنان با تصور اینکه انقلاب نوپا توان مقاومت ندارد با ایجاد اختلافات قومی سعی در تجزیه کشور داشتند، افزود: استکبار جهانی وقتی نقشه‌های خود را بر باد رفته دید، صدام را برای حمله به کشور تجهیز کرد؛ اما حسرت پیروزی بر دل صدام و نظام استکباری ماند، زیرا دلیرمردانی مانند شما در مقابل آن‌ها ایستادند.
قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه شما پیشکسوتان ایثارگر حافظه تاریخی ما هستید تصریح کرد: در ایامی که دوربین‌ها نبود و خیلی از حماسه‌ها بازگو و به تصویر کشیده نشد، تک‌تک شما یک تاریخ شفاهی بودید و کتاب‌هایی را ثبت کردید که هر صفحه از آن برگ افتخار و هویت ملت ما است.
وی خاطرنشان کرد: با بازنگری تاریخ درمی‌یابیم که ملت موحد ایران هرگز به آیین شرک و کفر نگراییده بودند و به گرمی اسلام را پذیرفتند و هنوز هم ملت ایران مقتدر و یکپارچه ایستاده‌اند.
استاندار همدان با اشاره به اینکه انقلاب نوپای اسلامی با مسلح شدن به نیروی ایمان مقتدرانه در مقابل دشمن ایستاد و یک وجب از خاک ایران را به دشمن واگذار نکرد، اظهار کرد: این درحالی است که در دوران‌های قبلی و قاجار به‌واسطه بی‌کفایتی هر گوشه از ایران از دست رفت.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز در این آیین با بیان اینکه رمز پیروزی دفاع مقدس این بود که «نمی‌شود و نمی‌توانیم در عملیات‌ها وجود نداشت»، گفت: رزمندگان هر آنچه داشتند با تمام توان به کار می‌گرفتند و فرماندهان در کنار آن‌ها می‌جنگیدند.
سردار مهدی ظفری با اشاره به اینکه دفاع مقدس بزرگ‌ترین واکنش جهانی و نخستین واکنش نظام‌یافته همگرای دنیای استکبار علیه یک انقلاب و ملت بود، افزود: این حرکت نانوشته زمانی اتفاق افتاد که هنوز شاکله قدرت سیاسی در جمهوری اسلامی شکل نگرفته بود.
وی اظهار کرد: به برکت وجود دفاع مقدس جامعه ایران آنقدر بزرگ شده است که امواج بی‌پایه‌ای که دشمن گاهی اوقات به‌وجود می‌آورد، دیده نمی‌شود و یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس این است که هر کسی در جایگاه خود یک قهرمان بود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه امروز روز تجلی عشق و عاشقی مرید و مراد است، ادامه داد: جایگاه پیشکسوت و رزمندگان دفاع مقدس تا حدی در جامعه با ارزش است که روزی را به تجلیل از آن‌ها با حضور رهبر انقلاب اختصاص داده‌اند.
در این آیین از 25 هزار ایثارگر پیشکسوت استان همدان به‌صورت نمادین تجلیل شد.
استان همدان در دوران دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید، 17 هزار جانباز و یک‌هزار آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/60431