کد خبر : 60207
تاریخ : 1401/6/27
گروه خبری : اقتصادی

فرماندار سقز:

فعالان اقتصادی برای جذب سرمایه‌گذار تلاش کنند

جعفر توان روز پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی، صادرکنندگان، پیله‌وران، رئیس و اعضای اتاق بازرگانی و جمعی از هیئت مدیره تعاونی‌های مرزنشین شهرستان سقز اظهار کرد: بازارهای تجاری و بسترهای صادرات و واردات، ظرفیت‌های خوبی برای شکوفایی اقتصادی است که از این ظرفیت، غفلت نکرده‌ایم.

وی افزود: دولت از سرمایه‌گذاری در عرصه کشاورزی، دامپروری، معادن، صنایع تبدیلی و فرآوری‌های معدنی، راه‌اندازی پایانه محصولات صادراتی و گلخانه‌های بزرگ مقیاس حمایت می‌کند.

فرماندار سقز با بیان اینکه بازگشایی بازارچه سیف از وعده‌های رئیس جمهور است، اضافه کرد: برای استفاده از این ظرفیت اقتصادی، به جد پیگیر هستیم.

توان بر همفکری و تعامل بیشتر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی، تأکید کرد و گفت: راه اندازی طرح‌های بزرگ اقتصادی، در سایه تعامل و همدلی، به ثمر خواهد نشست.

در این نشست، اعضای اتاق بازرگانی سقز بر بازگشایی مرز سیف، راه‌اندازی گمرک و آزمایشگاه مجهز صنایع غذایی، کاهش بروکراسی اداری و ضرورت تسلط جامع مدیران اقتصادی بر قوانین، تسهیلگری در جوایز تشویق صادرات و پیگیری تکمیل بسترهایی چون انبارهای مجهز بازارچه باشماق تأکید کردند.

  جزیره‌ای عمل کردن در حوزه تولید، به ضرر تولیدکننده و مصرف‌کننده است

فرماندار سقز همچنین در نشست با مدیران جهاد کشاورزی، دامپزشکی و تعاون روستایی، هیئت مدیره تعاونی مرغداران و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره کشتارگاه ماد مرغ با اشاره به کامل بودن زنجیره تولید گوشت مرغ، خواستار تعامل بین بخشی این مجموعه برای تولید گوشت سفید، جلوگیری از افزایش قمیت و تعدیل قیمت‌ها شد.

توان با اشاره به مشکلات صنعت مرغداری در شهرستان سقز، افزود: این صنعت، به عنوان یک منبع بزرگ درآمد، تأثیر مستقیمی بر سبد غذایی مردم و اشتغال‌زایی دارد.

وی یادآور شد: به دلیل مسائل بهداشتی و تعدیل قیمت ها، ساماندهی و جمع آوری مرغ زنده، جوجه ریزی مرتب و نظارت بر عملکرد مرغداری ها، نقشی مهم در تنظیم بازار گوشت سفید دارد و این روند و فرایند باید مداوم رصد شود.

فرماندار سقز اظهار کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و گران شدن نهاده‌های دامی از دغدغه‌های مرغداران است که به جد پیگیری خواهد شد.

شهرستان سقز در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/60207