کد خبر : 59535
تاریخ : 1401/6/12
گروه خبری : جامعه

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان خبر داد:

بخشودگی 6 درصدی سود و جرائم تسهیلات در هفته دولت

بانک کشاورزی هیچ طرحی را از چرخه تولید خارج نکرده است

هوشنگ حیدرنژادیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته دولت، بیان کرد: در آستانه سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا هستیم که هفته بانکداری اسلامی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام دولت و با بیان اینکه بانک کشاورزی اصلی‌ترین بازوی اقتصادی دولت در تأمین منابع مالی مورد نیاز بخش کشاورزی است، اذعان کرد: رویکرد بانک کشاورزی در برخی مسائل همچون کمک به توسعه مناطق روستایی، کمک به افزایش سطح زندگی روستایی، تلاش برای جلوگیری از مهاجرت، تقویت کانون‌های اجتماعی، تولید در مناطق روستایی و دیگر طرح‌های عمده و کلان، بنا بر سیاست‌گذاری‌های استانی صورت گرفته است.

حیدرنژادیان با اشاره به اقدامات پنج ماه اخیر بانک کشاورزی، افزود: میزان تسهیلات پرداختی توسط بانک کشاورزی ازنظر مبلغ 107 درصد و ازلحاظ تعداد نیز 80 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی با بیان اینکه دو مأموریت اساسی بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات در قالب طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و بند الف تبصره 18 درخصوص ایجاد اشتغال است، اذعان کرد: در طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها همه استان‌ها به‌ویژه همدان با برنامه‌ریزی و استمرار پیگیر بوده‌اند و توانستند التهاب و هیجان روزهای اول را کنترل و مدیریت کنند و دو هزار و 857 فقره تسهیلات به مبلغ دو هزار و 570 میلیارد ریال در این طرح پرداخت شد.

وی افزود: در قالب بند الف تبصره 18 که مربوط به ایجاد اشتغال بوده نیز سه هزار و 634 میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار ابلاغی به استان بوده که به 83 طرح به مبلغ یک‌هزار و 653 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

حیدرنژادیان با بیان اینکه 902 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان جهت خشک‌سالی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: 121 میلیارد ریال حق بیمه از کشاورزان دریافت شده است که نشان می‌دهد غرامت پرداخت‌شده 7.5 برابر حق بیمه دریافتی است.

وی با بیان اینکه بخشی از تسهیلات بند الف تبصره 18 برای سرمایه در گردش و بخشی برای طرح‌های ایجادی است، افزود: در بخش طرح‌های ایجادی 23 مورد به مبلغ 921 میلیارد ریال مصوب شده بود و درمجموع دو هزار و 574 میلیارد ریال پرداخت شده که نسبت به مبلغ ابلاغی 72 درصد تحقق یافته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان با اشاره به بخشودگی سود و جرائم تسهیلات، اذعان کرد: چهار هزار و 823 نفر از مبلغ 604 میلیارد ریال (با تحقق 68 درصد) در قالب سیاست‌های حمایتی دولت، استفاده کردند.

وی از بخشودگی 6 درصدی سود و جرائم تسهیلات در هفته دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفته دولت شرایط بخشودگی 6 درصدی برای تمام طبقات مطالبات ایجاد شده است که 180 نفر به مبلغ دو هزار و 400 میلیون ریال از این ظرفیت استفاده کردند.

حیدرنژادیان با بیان اینکه دومین سهم مطالبات سیستم بانکی استان مربوط به بانک کشاورزی است، اذعان کرد: مطالبات بانک کشاورزی استان همدان سه هزار و 155 میلیارد ریال بوده که 35 درصد مطالبات بانکی در استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 316 تُن گندم از کشاورزان خریداری شده است، خاطرنشان کرد: 316 تُن گندم به مبلغ 36 هزار میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و تاکنون 26 هزار میلیارد ریال معادل 72 درصد بهای گندم، به گندم‌کاران پرداخت شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال 343 فقره تسهیلات به مبلغ 152 میلیارد ریال در راستای فرزندآوری پرداخت شده است، اذعان کرد: همچنین 545 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 756 میلیارد ریال پرداخت شده که 87 درصد از اعتبار ابلاغی استان است.

وی همچنین افزود: 6 هزار میلیارد ریال طرح در سفر ریاست‌جمهوری به استان همدان مطرح شده که هنوز اعتباری به استان ابلاغ نشده است.

حیدرنژادیان با اشاره به واحدهای غیر فعال و در تملک بانک، بیان کرد: بانک کشاورزی هیچ طرحی را از چرخه تولید خارج نکرده و تمام تلاش خود را در جهت خاموش نشدن حتی چراغ یک واحد تولیدی، به‌کار گرفته است و هم‌اکنون نیز آمادگی دارد به کمک طرح‌های غیر فعال و راکد رفته تا به چرخه تولید بازگردند.

وی با اشاره به غیر فعال بودن چند واحد لبنی در استان، خاطرنشان کرد: آمادگی احیای واحدهای لبنی را داریم؛ به هر واحد لبنی که بخواهد به تولید برگردد، کمک خواهیم کرد.

این مقام مسئول همچنین افزود: اما باید به این نکته توجه کنید که همه مشکلات واحدهای لبنی مربوط به بانک نیست، بلکه باید مدیریت شرکت‌ها و بازار را هم مد نظر گرفت.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان با اشاره به تملک واحدهای لبنی استان، اذعان کرد: واحد لبنی گل پونه را تملک کردیم، اما قفل نزدیم و نفروختیم و همچنان در تصرف مالک است.

وی با اشاره به پرداخت 924 فقره دامدارکارت، خاطرنشان کرد: این تعداد به مبلغ 303 میلیارد ریال دامدارکارت در استان همدان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تا پایان مردادماه امسال 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، اذعان کرد: بانک کشاورزی تا پایان مردادماه امسال 12 هزار و 752 فقره تسهیلات به مبلغ 15 هزار میلیارد ریال در حوزه‌های ازدواج یارانه‌ توسعه و رونق تولیدگلخانه‌ها و مکانیزاسیون پرداخت کرده است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/59535