کد خبر : 58531
تاریخ : 1401/5/13
گروه خبری : گردشگری

18 پروژه گردشگری در استان مرکزی به تصویب رسید

مصطفی مرزبان در جلسه کارگروه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی با اشاره به بررسی 18 طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، اظهار کرد: 18 پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده 855 میلیارد تومان و اشتغال پیش‌بینی‌شده 781 نفر در جلسه مطرح شد و تمامی طرح‌ها مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه کارگروه گردشگری استان با 21 دستور، درخواست‌های صدور مجوز برای اجرای پروژه‌های گردشگری شامل احداث سفره‌خانه‌های سنتی، مجتمع‌های پذیرایی بین راهی، هتل، اقامتگاه بوم‌گردی و محوطه گردشگری مورد بررسی اعضای جلسه قرار گرفت که با طرح‌های شهرستان‌های خنداب (دو طرح)، کمیجان (یک طرح)، شازند (یک طرح)، محلات (یک طرح )، ساوه (یک طرح)، دلیجان (سه طرح)، اراک (چهار طرح)، خمین (دو طرح) و تفرش (سه طرح) موافقت شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی ادامه داد: 16 نفر متقاضی تأسیسات گردشگری با املاک شخصی خود هستند و دو نفر از متقاضیان درخواست اراضی ملی دارند که تمامی درخواست‌ها در جلسه مصوب شد.

مرزبان بیان کرد: سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری، ابتدا باید مجوز لازم را از کارگروه گردشگری استان بگیرند و برای این منظور زمینی را با کاربری مناسب معرفی کنند و درصورت شخصی بودن مالکیت زمین، حتماً باید در کمیسیون‌های قانونی مطرح و کاربری گردشگری بگیرند، البته نکته حائز اهمیت در اجرای این پروژه‌های گردشگری مباحث زیست‌محیطی است که باید حتماً در روند اجرای طرح مد نظر قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال سامان‌دهی این طرح‌ها هستیم، گفت: با مطرح کردن این طرح‌ها در جلسات کارگروه گردشگری به دنبال محدود کردن طرح‌ها نیستم و هدف از بررسی آن‌ها ساماندهی طرح‌ها با دستگاه‌های ذی‌ربط است.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/58531