کد خبر : 58327
تاریخ : 1401/5/9
گروه خبری : فرهنگی

نخستین کتاب کمیک نوجوان در عرصه دفاع مقدس نوشته شد

فاطمه بگزاده دراین‌باره عنوان کرد: کتاب کمیک شهید محمدرسول رضایی که در سن 13 سالگی شهید شدند، نخستین کتاب کمیکی است که در عرصه دفاع مقدس، بنده نوشته‌ام.

وی ادامه داد: شهید محمدرسول رضایی، شهیدی است که در وصیتنامه‌اش عنوان کرده «در مراسم خاکسپاری من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند من پیرو و تابع ولایت فقیه و ضد آمریکایی هستم». شهید با اینکه سن کمی داشتند، اما با این وصیتنامه شور و انگیزه‌ به جوانان دادند و به همه آموختند که ما باید پیرو ولایت فقیه باشیم و آمریکا را دشمن همیشگی خود بدانیم.

نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه کتاب کمیک مذکور با زبان ساده برای فهم بهتر نوشته شده است، اظهار کرد: نوجوانان ما باید با خواندن این نوع کتاب‌ها با شهدا آشنایی بیشتری داشته باشند و در راه شهدا برای زنده نگه داشتن یاد آنان، تلاش کنند.

بگزاده در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از خاطرات شهید محمدرسول رضایی این است که پدر شهید در زمستان زمانی که هشت سالش بود، شهید را برای خرید نفت راهی می‌کند، اما وی چندین‌بار دست خالی برمی‌گردد و کوپن‌ها را گم می‌کند و با ناراحتی پدر مواجه می‌شود. پدر به این فکر می‌افتد که یک روز به دنبال شهید برود تا علت را جویا شود و درنهایت متوجه می‌شود که شهید نفت را می‌خرد، اما به سمت خانه‌ای می‌رود که پیرزنی زندگی می‌کند و مشکل مالی دارد و نفت را به وی می‌دهد.

وی ادامه داد: این حرکت بزرگ با این سن کم، نشان‌دهنده گذشت بالای شهید رضایی است؛ رفتاری که باید مورد توجه نوجوانان قرار بگیرد.

این نویسنده همدانی خاطرنشان کرد: اسم کتاب یعنی «دنیا را تکان می‌دهم»، الگوگرفته از این مطلب است که می‌توان با وجود سن کم، کارهای بزرگ و تأثیرگذاری را انجام داد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/58327