کد خبر : 58324
تاریخ : 1401/5/9
گروه خبری : استان‌ها

شهردار همدان خبر داد:

حضور میدانی و آمادگی کامل مدیریت شهری در پی بارش‌

مناطق سه و چهار بیشترین آسیب را از بارندگی می‌بینند اصلاح هندسی معابر و آسیب‌شناسی مسیرهای خروجی آب در بودجه سال آینده دیده شود

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی ابراز کرد: در پی بارش‌ شب‌ شنبه گذشته از ساعت آغازین بارندگی با حضور میدانی مجموعه شهرداری همدان، آب‌گرفتگی معابر رفع شد.

شهردار همدان با اشاره به هشدار‌های هواشناسی و اعلام احتمال بارندگی شدید، اظهار داشت: شهرداری همدان در پی اطلاع‌رسانی‌های لازم در آماده‌باش کامل برای رفع آب‌گرفتگی‌های معابر و منازل قرار داشت.

حسینی با بیان اینکه سرازیری بارش‌ها از بالای شهر به سمت مناطق کم‌برخوردار به‌ویژه منطقه سه باعث تشدید آب‌گرفتگی می‌شود، گفت: آب‌گرفتگی و ورود آب به منازل در نقاطی از شهر به‌ویژه منطقه سه و چهار با بسیج همکاران و عوامل مختلف خدمات شهری، آتش‌نشانی، امور شهر و مناطق رفع شد.

وی با بیان اینکه مناطق سه و چهار بیشترین آسیب را از بارندگی می‌بینند، عنوان کرد: اصلاح هندسی معابر و آسیب‌شناسی مسیرهای خروجی آب باید در بودجه سال آینده دیده شود تا شاهد این مشکلات نباشم.

حسینی ضمن تقدیر از روابط عمومی برای اطلاع‌رسانی درخصوص اقدامات شهرداری در پی بارش‌ها، افزود: اقدامات لازم برای لایروبی رودخانه‌ها و سامان‌دهی از قبل صورت گرفته بود.

شهردار همدان ابراز کرد: در پی این بارش‌ها اقدامات لازم برای اسکان مسافرانی که در سطح شهر چادر زده بودند، در ورزشگاه شهید مدنی شهرداری صورت گرفت.

در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های سیل‌آسا، اظهار کرد: معاون خدمات شهری با هماهنگی مدیران مناطق اقدام به پاک‌سازی رودخانه‌ها، کانال‌ها و انهار کرده است.

حامد جلیلوند با بیان اینکه نقاط پایین‌ بیشترین آب‌گرفتگی را دارند، افزود: با توجه به نقشه طرح تفصیلی در حوزه هدایت و دفع آب‌های سطحی شهر اقدامات خوبی در سال گذشته رخ داده که با لحاظ بودجه 1401، کل موانع آب‌گرفتگی سطح شهر رفع می‌شود.

وی تمهیدات لازم و حضور و هماهنگی کامل چهار منطقه و خدمات شهری را عامل کاهش خسارات دانست و گفت: با حضور عوامل و 50 کف‌کش و آماده‌باش کامل ماشین‌آلات بخش خصوصی و خدمات موتوری کمترین آسیب به شهروندان وارد شد.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه در پی بارش‌ شب‌ شنبه گذشته پس‌زدگی فاضلاب رخ داده، گفت: با حضور میدانی شهردار، خدمات شهری، چهار منطقه، امور شهر و گروه‌های فوریت‌های سطح منطقه در محل اقدامات لازم برای رفع آب‌گرفتگی صورت گرفت.

محمدرضا فیضی‌منش ورودی آب به منطقه سه را چندبرابر دانست و از آماده‌باش کامل عوامل این منطقه خبر داد و افزود: از هفته گذشته لایروبی رودخانه مفتح و بلوار خلیج فارس انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان نیز از آماده‌باش کامل 10 ایستگاه آتش‌نشانی خبر داد و عنوان کرد: قبل از بارش‌ها کف‌کش‌ها، هشت خودرو فوریت‌های خدمات شهری، دو دستگاه بیل مکانیکی، 12 خودروی سبک ناحیه و هشت دستگاه خودروی خدمات شهری در آمادگی کامل قرار داشتند.

سیدصادق پورسینا افزود: سه ایستگاه بهشت، غدیر و انبار نفت مستقیم درگیر بودند و سایر ایستگاه‌ها و ایستگاه مرکزی به‌عنوان پشتیبان عمل می‌کردند.

پورسینا با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای تخلیه آب منازل، ابراز کرد: سازمان آتش‌نشانی در کنار سایر مجموعه شهرداری در آمادگی کامل برای بارش‌های احتمالی قرار دارد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/58324