کد خبر : 58238
تاریخ : 1401/5/6
گروه خبری : استان‌ها

122 هزار تن محصولات کشاورزی امسال از مرز مهران به عراق صادر شد

روح‌الله غلامی اظهار کرد: روزانه کامیون‌های حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می‌شوند که تمامی این کامیون‌ها قبل از خروج از مرز بازرسی شده و در صورت برخورد با موارد مشکوک این موضوع در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به میزان محصولات کشاورزی در سال گذشته از مرز مهران افزود: سال گذشته بیش از 248 هزار تن انواع محصولات کشاورزی (صیفی‌جات) به ارزش 74 میلیون دلار از مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام از صادرات 492 میلیون و 606 هزار دلار انواع کالا در بازه زمانی یاد شده (ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه) از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است، بیان کرد: این میزان صادرات به نسبت دوره مشابه پارسال از نظر ارزش دلاری 69 درصد رشد داشته است.

غلامی تأکید کرد: در این مدت (ابتدای سال تا پایان تیرماه) یک میلیون و 105 هزار و 109 تن کالا از مرز مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است که از لحاظ وزن 86 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 69 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی شامل محصولات فلزی، پلاستیکی، میلگرد، محصولات کشاورزی، کابل برق، چینی‌آلات و کارتن خالی بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: در این مدت تعداد بیش از 46 هزار کامیون وارد مرز مهران شده است که رشد 65 درصدی را نشان می‌دهد.

غلامی تأکید کرد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/58238