کد خبر : 56347
تاریخ : 1401/3/19
گروه خبری : جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد:

بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی ارشاد استان در گرو جذب اعتبارات

مسعود ویژه در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه سپهرغرب با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح استان اغلب اوقات وابسته به فراهم شدن زیرساخت‌ها است، ابراز کرد: پروژه‌های عمرانی چندسال اخیر با پیگیری و مهیا کردن زیرساخت‌ها، در دست انجام است.

وی افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های ارشاد سطح استان می‌توانیم پذیرای هنرمندان و اهالی فرهنگ باشیم.

ویژه با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم، بیان کرد: این دولت دو موضوع را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است؛ نخست تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و دوم تمرکززدایی از مراکز استان‌ها نسبت به شهرستان‌ها و بخش‌های تابع.

وی اذعان کرد: در مرکز استان فرهنگ‌سرا و زیرساخت‌های فرهنگی بسیاری وجود دارد، باید امکانات و زیرساخت‌ها را در شهرستان‌ها و بخش‌های تابع هم فراهم کنیم تا آنان نیز از این ظرفیت‌ها استفاده کافی را ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: پیشرفت پروژه‌های عمرانی این اداره کل مطلوب بوده و با جذب و تخصیص اعتبارات، شاهد بهره‌برداری به‌موقع خواهیم بود.

ویژه با بیان اینکه درحال حاضر سه پروژه ارشاد در استان در دست پیگیری است، اذعان کرد: این پروژه‌ها از سال‌های پیش شروع شدند، اما به‌دلیل وجود معارض و عدم تخصیص بودجه، به سرانجام نرسیده بودند.

وی با اشاره به موزه هنرهای معاصر استان، خاطرنشان کرد: این موزه حدود 6 هزار متر مربع زیربنا دارد و از سال 89 در دست ساخت بوده، اما متأسفانه به‌دلیل مشکلاتی که در واگذاری زمین و مسائلی چون عدم تخصیص بودجه وجود داشت، پروژه به‌کُندی پیش رفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: تا سال 98 اقدام جدی برای این پروژه صورت نگرفته بود، اما هم‌اکنون حدود 50 درصد پیشرفت داشته است.

وی درخصوص ساختمان و امکانات این پروژه خاطرنشان کرد: این پروژه چهار طبقه دارد که با تخصیص امکانات و بودجه اولیه، تا دوسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

ویژه با اشاره به پروژه تالار بزرگ شهر، گفت: طی سال‌های گذشته استان همدان میزبان رویداد‌های مختلف بین‌المللی بوده، اما متأسفانه فقدان سالن بزرگ نمایشی و فرهنگی در مرکز استان مشهود است.

وی با بیان اینکه در استان تنها دو سالن با ظرفیت بالا وجود دارد، ابراز کرد: سالن بوعلی‌سینا 500 و سالن دانشگاه بوعلی‌سینا 700 نفر ظرفیت دارند.

ویژه با اشاره به ظرفیت تالار بزرگ شهر، گفت: این سالن یک‌هزار و 500 نفر ظرفیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مشکل معارض زمین تالار بزرگ برطرف شده است، افزود: درحال حاضر پروژه در مرحله تأیید نقشه اولیه است که پس از این مرحله با تخصیص اعتبارات روند ساخت پروژه تا چند ماه آینده شروع خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به سومین پروژه عمرانی درحال پیگیری، اظهار کرد: این پروژه با عنوان پردیس سینمایی نام‌گذاری شده است که مرکز پویانمایی استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر چند زمین جهت احداث پروژه پیشنهاد شده است، گفت: پس از تأیید مکان و واگذاری زمین از شهرداری به ارشاد، مراحل ساخت شروع می‌شود.

ویژه خاطرنشان کرد: حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده محترم همدان در مجلس شورای اسلامی نسبت به این پروژه دقت نظر دارد و پیگیر است تا سریع‌تر به نتیجه برسد.

وی با اشاره به پروژه عمرانی شهرستان ملایر، تشریح کرد: در بخش زنگنه یک مجتمع درحال راه‌اندازی بوده و بخشی از پروژه که کتابخانه است، تحویل داده شده و قسمت دیگر که امور فرهنگی و سینما را دربرمی‌گیرد، درحال تکمیل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به شهرستان نهاوند، گفت: در شهر فیروزان یک مجتمع فرهنگی هنری درحال ساخت است که قسمت کتابخانه تکمیل شده و دیگر قسمت‌ها همچون سینما و امور فرهنگی درحال تکمیل است.

وی با اشاره به شهرستان اسدآباد، ابراز کرد: در این شهرستان بنای یادبودی وجود دارد به‌عنوان سیدجمال‌الدین اسدآبادی که تقریباً آماده است، اما در محوطه‌سازی این پروژه چند خانه وجود دارد که معارض محسوب می‌شوند.

ویژه خاطرنشان کرد: اعتباراتی جهت خرید بناهای معارض و تکمیل فضاسازی این مجتمع مد نظر است که با تخصیص آن‌ها، این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به درگزین و شیرین‌سو، گفت: دو هزار متر زمین مجتمع فرهنگی و هنری برای هر کدام از این شهرستان‌ها اختصاص یافته است که پس از گذراندن مراحل اولیه، پروژه تکمیل خواهد شد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/56347