کد خبر : 55731
تاریخ : 1401/3/3
گروه خبری : استان‌ها

دانش‌بنیان‌ها، پیشران رونق تولید استان همدان

رونمایی از دستگاه شناسایی آلودگی در خط تولید شرکت سحر

روز گذشته طی مراسمی در شرکت صنایع غذایی سحر همدان از محصول دانش‌بنیان دستگاه شناسایی آلودگی در خط تولید رونمایی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در این مراسم با اشاره به اقدامات دولت، بیان کرد: دولت محترم با تمام قوا جهت تحرک در تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری درحال تلاش است.

ظاهر پورمجاهد با اشاره به وضعیت اشتغال و آمار بیکاری جامعه، گفت: نرخ رشد اشتغال کشور هشت درصد و نرخ رشد استان هفت‌ونیم درصد اعلام شده که این رقم باید به 30 درصد برسد.

پورمجاهد خاطرنشان کرد: سهم اشتغال کشور یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار نفر است که تعهد شده استان همدان برای 23 هزار و 500 نفر تا پایان سال شغل ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اشباع شدن ظرفیت بخش دولتی استان همدان، گفت: متأسفانه بخش دولتی دیگر فضای اشتغال ندارد و باید با کمک همه‌جانبه در کنار دولت تلاش کنیم تا به چشم‌انداز 23 هزار و 500 نفر اشتغال دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه دولت با اراده و برنامه به عرصه آمده است، ابراز کرد: اگر روند با کُندی روبه‌رو است، به‌خاطر مشکلات و تحریم‌های موجود بوده که با کمک همه‌جانبه می‌توان از عهده مشکلات برآمد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هر کسی با هر نوع تفکری باید به میدان آمده و در کنار یکدیگر کمک کنیم تا مشکلات حل شود.

پورمجاهد تأکید کرد: با پیگیری و نگاه دلسوزانه می‌توان بهتر مشکلات را مدیریت کرد و به داد قشر ضعیف جامعه رسید.

وی با اشاره به تعداد افرادی که در شرکت سحر مشغول به کار هستند، گفت: یک‌هزار و 700 نفر مستقیم از سحر دستمزد می‌گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه شرکت سحر یک نام فرااستانی است، خاطرنشان کرد: شرکت سحر همدان یک برند بین‌المللی بوده که با 12 کشور در ارتباط است.

وی با بیان اینکه شرکت سحر یک حرکت جدید را در استان و کشور آغاز کرده است، گفت: این شرکت جهانی فکر می‌کند و در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

پورمجاهد با اشاره به نیروهای متخصص شرکت سحر، اذعان کرد: اکثر نیروهای انسانی این مجموعه با مدارج بالای علمی مشغول به کار هستند و همین امر موجب شده است به نتیجه چشمگیری دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: جرقه‌ها تأثیرگذار هستند، از ایده‌ها و نظرات جوانان استقبال می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه مسئولین باید گره‌گشا باشند، گفت: در محیط‌های علمی دانشگاهی و تولیدی همه باید به اتفاق کمک کنیم و تا جایی که امکان دارد به عرصه آمده و مانع‌زدایی کنیم.

وی با توجه به شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: شورای توسعه و اقتصاد دانش‌بنیان در استان تشکیل شده که ریاست این شورا با استاندار و دبیری آن با پارک علم و فناوری است.

پورمجاهد با اشاره به تلاش‌های سنوات گذشته، گفت: حال که نتیجه تلاش‌ها مشهود است، بیاید در کنار هم فعال باشیم تا به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همدان منبع استعداد‌ها و شرایط خوب است و نباید این امکانات را دست کم گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان بیان کرد: باید به پتانسیل‌های نهفته در استان همدان دقت کنیم و به جوانان خلاق همدانی ببالیم.

وی افزود: هرکس در استان ایده و نظر در بحث‌های دانش‌بنیان دارد، باید ارائه بدهد و موظفیم پیگیری کرده و دست یاری به سمت آنان دراز کنیم و پیگیر مطالباتشان باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری همدان نیز گفت: محصول دانش‌بنیانی که امروز شاهد آن هستیم، یک نمونه موفق از زیست‌بومی بوده که براساس تولید فناورانه به ثمر نشسته است.

مجید کزازی با تأکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها، افزود: این ارتباط همانند یک زنجیره به هم متصل است و تا به حال این تجربه را نداشتیم که صنعت و دانشگاه به‌طور مستمر باهم همکاری داشته باشند.

کزازی با اشاره به شرکت صنعتی سحر، ابراز کرد: این شرکت در بازار‌های جهانی رقابت دارد و و در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کرده است.

محمدرضا اسماعیل‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد همدان نیز بیان کرد: ادبیات صنعت با ادبیات دانشگاه متفاوت است؛ به همین جهت باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که هیچگاه صنعت منتظر دانشگاه نمی‌ماند و باید این ادبیات را به‌طوری با صنعت منطبق کنیم که تعاملات آن‌ها با یکدیگر رو به افزایش باشد.

مدیر بنیان نخبگان استان همدان نیز بیان کرد: امروز شاهد نتیجه همکاری دو قشر جامعه به‌عنوان صنعت و دانشگاه هستیم که در زنجیره زیست‌بوم فناوری در چرخه نخست، نخبگان هستند.

موسی اعظمی افزود: این قبیل همکاری‌ها تولید و نوآوری را برای جامعه هدف راحت می‌کنند و همین امر موجب می‌شود که در شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد پیشرفت و تجلی بحث دانش‌بنیان هستیم.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر همدان نیز بیان کرد: جلسه امروز ثمره اعتماد ما به جوانان و کسانی است که خلاقانه در این برهه حساس از جامعه به میدان آمده و صنعت کشور را بر پایه فناوری و دانش بنا کرده‌اند که تلاش‌های این جوانان را بنده به‌عینه دیده‌ام.

مسعود خیری خاطرنشان کرد: بیش از 10 سال است که با ایجاد ساختار‌های مختلف در شرکت این اهمیت را درک کردیم تا از مزیت‌های رقابتی در سطح بین‌الملل استفاده کنیم.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر همدان بیان کرد: در فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در بحث تکمیل زنجیره‌های تأمین و مزیت‌های رقابتی، مجوعه را ایجاد کرده‌ایم که سبب پیچیدن آوازه سحر در کشور و بین‌الملل شده است.

وی از تولید نشاسته اصلاح‌شده خبر داد و گفت: بنا به نبود این محصول در کشور بر آن شدیم تا راه حلی برای آن پیدا کنیم و کشور را بی‌نیاز کنیم.

وی درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: تفاهم‌نامه‌هایی با اکثر دانشگاه‌ها نوشته شده است و صرفاً جهت اعتماد به جوانان و رشد و توسعه این زمینه را فراهم کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد همدان نیز اذعان کرد: اگر چرخه بین دانشگاه و صنعت را ایجاد کنیم و در کنار ارکان پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان قرار گیرند، می‌توانیم مشکلات بزرگی را حل کنیم.

ابوالفضل یدالهی اصلان خاطرنشان کرد: تأمین امنیت غذایی جامعه از مزرعه تا سفره مسئله روز ما است.

مدیر شرکت دانش‌بنیان آترین‌آذین فناور با اشاره به چالش‌ها، گفت: چالشی در شرکت سحر مطرح شد و مشکل این بود که آلودگی‌های بطری‌های صنایع غذایی درصد خطا داشت و نیاز به یک دستگاه شناسایی بود تا آلودگی را از خط تولید خارج کند.

مجتبی اسماعیلی خاطرنشان کرد: براساس همین مشکل برآورد‌هایی داشتیم و شناسایی آلودگی‌های فیزیکی در ظروف سس را شروع کردیم که ابتدا قابل تشخیص نبود و سپس با به‌کارگیری هوش مصنوعی در این فرآیند، توانستیم بین خطوط و آلودگی‌های واقعی تبعیض قائل شویم و در کمترین زمان ممکن فرآیند تولید را انجام دهیم.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/55731