کد خبر : 55671
تاریخ : 1401/3/2
گروه خبری : جامعه

‍ فرماندار همدان:

شرایط برای فعالیت قانونمند خانه‌مسافرها تسهیل شود

وی با بیان اینکه همه مسافرها توانایی مالی اقامت در هتل را ندارند، افزود: در چنین شرایطی فعالیت خانه‌مسافرها یک مزیت است، اما باید فعالیت آن‌ها در چارچوب قانون سامان‌دهی شود و تحت نظارت باشند.

فرماندار شهرستان همدان فعالیت و استقرار بازاریابان خانه‌مسافرها در حاشیه میادین و خیابان‌های ورودی شهر را نامناسب دانست و تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت تعدادی از مشاوران املاک، سامانه مشخص در فضای مجازی یا یک شماره تلفن مشخص باید این وضعیت اصلاح شود.

وی با اشاره به کاهش شیوع ویروس کرونا و احتمال افزایش سفر، افزود: دستورالعمل ابلاغی به میراث فرهنگی درخصوص نحوه فعالیت خانه‌مسافرها تحت قرارداد با یک شرکت گردشگری واجد شرایط با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی باید سریع‌تر اجرایی شود.

محمدی اضافه کرد: در بحث سامان‌دهی خانه‌مسافرها اقدام سلبی و ایجابی باید مد نظر باشد؛ چون با دو موضوع مواجه هستیم که یکی مشکل سوء استفاده از خانه‌مسافرها و جلوگیری از موارد تخلف و خلاف قانون بوده و مشکل دوم بحث ضرورت سامان‌دهی فعالیت درست و قانونمند آن‌ها است.

وی یادآور شد: ابتدا بحث سامان‌دهی و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت قانونمند خانه‌مسافرها باید فراهم و تسهیل شود، سپس با هرگونه فعالیت غیر مجاز و خارج از این ضوابط برخورد قانونی با هماهنگی مرجع قضائی و پلیس انجام پذیرد.

فرماندار همدان افزود: مشکلات مالکان و فعالان خانه‌مسافرها هم باید شنیده شود تا برای فعالیت قانونمند آن‌ها ضوابط سختگیرانه‌ای اعمال نشود و کار سامان‌دهی به نتیجه برسد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/55671