کد خبر : 55474
تاریخ : 1401/2/28
گروه خبری : استان‌ها

شهردار همدان گفت:

شخص‌محوری آفت روابط‌عمومی‌ها

روابط عمومی‌های شهرداری همدان برای مهارت‌افزایی گرد هم‌آمدند

روز گذشته نشست و کارگاه تخصصی برای روابط عمومی‌های حوزه مدیریت شهری با هدف مهارت‌افزایی در محل تالار قرآن همدان برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه این مراسم اظهار کرد: این جلسه به منظور افزایش دانش و مهارت کارکنان بخش روابط عمومی مدیریت شهری برگزار شده که تاثیر مهمی در ارتقای کمی و کیفی این حوزه دارد.

محمود مسگریان با تاکید بر لزوم تعامل مناسب شهرداری‌ها با مردم افزود: پیشرفت و موفقیت یک سازمان رابطه مستقیمی با انتقال کارهای آن به عموم مردم دارد. در جامعه امروز آموزش و پرورش و شهرداری از جمله اداراتی هستند که بیشترین ارتباط را با مردم دارند.

   روابط‌عمومی‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند

وی در خصوص نقش روابط‌عمومی‌ در مدیریت شهری تصریح کرد: روابط‌عمومی‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند تا هم به خوبی کارهای انجام شده توسط ادارات را به مردم اطلاع دهند وهم پیشنهادات و مشکلات مردم را به درستی به مسئولان انتقال دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ویژگی‌های ارتباطی که در آیات پایانی سوره مائده بیان شده است اذعان کرد: تقوا نقش مهمی در ارتباطات دارد زیرا تقوا باعث می‌شود تا انسان مسائل را به دور از گرایش‌ها و علایق شخصی افراد انتقال دهند.

وی اذعان کرد: در بحران‌ها نقش روابط‌عمومی‌ها مهم‌تر است تا به تبیین مواضع بسیار مهم بپردازند. شهرداری خدمات بسیاری برای مردم ارائه داده است به طور مثال شهرداری در موضوع بازیافت وظیفه خطیری را برای آموزش و تحقق این امر داشته است.

مسگریان این ارتباط موثر را مهم برشمرد و گفت: ارتقای سطح کیفی بسیاری از موضوعات در جامعه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای ششم با بیان اینکه بخش مهمی از کار روابط‌عمومی‌ها پیام رساندن به مردم است گفت: این کار مشابه کار پیامبران است که رسالتشان پیام رساندن به مردم است. خداوند نخستین شرطی که برای انتخاب پیامبران خود دارد را در دعای ندبه بیان می‌کند که باید امور دنیایی را مد نظرقرار ندهند.

  برای بدون کاستی رساندن حقایق به مردم دلبستگی دنیایی نداشته باشید

حجت‌الاسلام ناصر صفری افلاکی در ادامه افزود: کسی که می‌خواهد حقایق هستی را بدون کاستی به مردم برساند نباید دلبستگی دنیایی داشته باشد لذا پیامبران در ابلاغ پیام‌الهی فقط از خداوند متعال ترس دارند و ادای رسالتشان کامل است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایشات رهبری روابط‌عمومی‌ها دو وظیفه دارند اذعان کرد: نخست باید اخبار دستگاه‌های مربوطه را به مردم برسانند و دوم اینکه رابطه دو سویه با مردم داشته باشند و افکار و مطالبات مردم را به مسئولان برسانند تا آن نهاد تاثیرگذارتر باشد.

  روابط‌عمومی‌ها مشاوران مسئولان هم باشند

حجت الاسلام صفری افلاکی تصریح کرد: همچنین روابط‌عمومی‌ها باید به مسئول هم مشورت دهند و در فضای رسانه‌ای یک خبر را به دل مردم بنشانند. فضای رسانه‌ای باید به دنبال پیوستگی و اصلاح روابط باشند و نگاه فرهنگی به مسائل داشته باشند و دلسوزی به خرج دهند.

وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای موضوعات در قالب پیام‌های مختلف منتقل شود که به عمق دل مردم بنشیند گفت: در این حوزه باید جبهه رسانه‌ای تشکیل دهند و با سایر رسانه‌ها هم همراه باشند تا اخبار و کارهای انجام شده را به مردم منعکس کنند

شهردار همدان نیز در ادامه جلسه اظهار کرد: روابط عمومی‌ها برای شناساندن سازمان‌ها تلاش می‌کنند و حلقه ارتباطی دستگاه‌ها و عموم مردم هستند

وی تصریح کرد: در سراسر جهان شهرداری‌ها با ارائه خدمات جز مهمترین دستگاه‌های خدمات‌رسان کشورها به حساب می‌آید

سید مسعود حسینی با بیان اینکه جایگاه هر ارگان به واسطه نمایش آن از طریق روابط عمومی نشان داده می‌شود گفت:واقعیت آن چیزی است که رسانه و روابط‌عمومی نشان می‌دهند.

   روابط عمومی باید در هر مقطعی برای مردم امیدآفرینی کند

حسینی با اشاره به اینکه روابط‌عمومی باید در هر مقطعی برای مردم امیدآفرینی کند خاطرنشان کرد:امید باعث نشاطآفرینی و بالا رفتن میزان مشارکت مردم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم محور بودن روابط عمومی‌های مدیریت شهری یک اصل است بیان کرد:باید با توجه به این اصل باید راهبرد لازم طراحی شود.

شهردار همدان با تاکید بر لزوم ذائقه‌شناسی مردم همدان افزود: باید برنامه‌ها و کیفیت انتقال پیام‌ها و خبرها نشاط جامعه را افزایش دهد.

حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه شخص‌محوری آفت روابط‌عمومی‌هاست گفت: باید در هرصورت مردم اصل باشند

وی در ادامه با بیان اینکه مهم است در موضوعات مرتبط شهرداری به موقع وارد میدان شود اظهارکرد:در حوزه شفافیت و اطلاع‌رسانی نیز باید نخستین پیام‌ها از مدیریت شهری توسط روابط‌عمومی شهرداری به جامعه ارسال شود.

شهردار همدان در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت کار گروهی افزود: روابط عمومی‌ها هماهنگی‌های لازم را با یکدیگر داشته باشند

حسینی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین رسالت ما پرهیز از حاشیه و خدمت صادقانه است گفت: مدیریت شهری باید سخنگوی واحد داشته باشد تا به صورت روزانه به ارائه مطالب بپردازد.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه مدیریت شهری در ساحت‌های مختلف حیات شهروندان موثر است گفت: این یک حقیقت غیر قابل انکار است که شهرداری زندگی مردم را می‌سازد.

محمد جواد زراعی در ادامه با بیان اینکه این حجم از تعامل نیاز به ارتباط گسترده و عمیق دارد خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها در ایجاد و هدایت این ارتباط نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقتضائات تولید محتوا در فضای رسانه امروز گفت: هرچقدر روابط عمومی‌های فعال در مدیریت شهری بیشتر به علوم و فنون روز این حوزه مسلط‌تر باشند بهتر و بیشتر می‌توانند فضای تعاملی با مردم را تقویت کنند.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان هدف از برگزاری این نشست را مهارت و دانش‌افزایی دانست و افزود: ارزیابی مداوم محتوای تولید شده از سوی همکاران جزو برنامه‌های اصلی ما خواهد بود.

زارعی با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط با رسانه‌ها افزود: هرچقدر کیفیت و کمیت پیام‌های ارسالی از سوی شهرداری تقویت شود تصویر مدیریت شهری در ذهن شهروندان شفاف و درخشانتر می‌شود و این رویکرد سبب افزایش رضایتمندی و مشارکت مردم خواهد شد.

گفتنی است در این نشست برای روابط عمومی‌های مدیریت شهری همدان دوره‌ آموزشی و مهارت‌افزایی با تدریس دکتر سعید ثقه‌ای برگزار شد که به بررسی بیشتر چگونگی فعالیت در رسانه‌های امروزی و نحوه انتشار صحیح اخبار در فضای مجازی پرداخته شد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/55474