کد خبر : 49790
تاریخ : 1400/9/24
گروه خبری : فرهنگی

افسانه‌های کهن و خواندنی در جدیدترین اثر استاد علیرضا ذکاوتی‌قراگزلو

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری استان همدان، مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه «غمگسار فرمانروا» شامل حکایت‌ها، داستان‌ها و گاه افسانه‌هایی از زندگی ایرانیان در روزگار کهن و نیز حکایت‌هایی از حاکمان و پادشاهان و تاریخ صدر اسلام است، گفت: این کتاب با شرح حکمت‌ها، پندها و اندرزها از روزگار پادشاهی و عیاری در ایران کهن، در قالب حکایت و داستان (گاه چند داستان متوالی در دل همدیگر) سعی در آموزش تجارب عملی و ذکر نکات آموزنده و عبرت‌گیرنده به مخاطب دارد.

مریم زندی درخصوص سبک نگارش کتاب افزود: نویسنده این کتاب به تأسی از کلیله و دمنه به موازات شخصیت‌های انسانی در داستان‌ها، حکایت‌هایی به زبان حیوانات جهت درک بهتر نکات آموزشی گنجانده است.

وی این کتاب را برای علاقه‌مندان به داستان، ادبیات کهن و دانشجویان رشته‌های ادبیات و تاریخ مناسب دانست و تصریح کرد: در دل نکات آموزشی، حکمت­‌ها و داستان­‌ها، می­‌توان رد پای تاریخ را جست‌وجو کرد و با آداب و رسوم، سبک زندگی عیاری، نحوه پوشش و خُرده‌فرهنگ‌های دوران کهن و داستان‌هایی از حکمرانان صدر اسلام به‌صورت مختصرآشنا شد.

کتاب «غمگسار فرمانروا» در یک‌هزار و 250 نسخه و در 176 صفحه از سوی انتشارت سوره مهر و به همت دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان به چاپ رسیده است.

گفتنی است، کتاب «غمگسار فرمانروا» با حضور سیدمحمدباقر حسینی‌سیر، رئیس حوزه هنری استان همدان و استاد جواد محقق، در منزل استاد علیرضا ذکاوتی‌قراگزلو رونمایی شد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/49790