کد خبر : 48804
تاریخ : 1400/9/2
گروه خبری : کاردانش

ساخت فیلتر آنتی‌باکتریال نانو برای اولین‌بار در دنیا

ابراهیم اکبرزاده ضمن بیان اینکه دستگاه تصفیه آب با همکاری شرکتی دیگر تولید شده است، اظهار کرد: این دستگاه تصفیه آب دارای یک کاتریج کربن فعال حاوی نانو ذرات نقره و اکسید روی است.

وی افزود: کارتریج قرار گرفته بر این دستگاه به گندزدایی، ازبین بردن باکتری‌های آب و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند؛ درمناطقی که درگیر بار میکروبی درآب است نیز این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پایدار ابتکار آرمینا ادامه‌ داد: این دستگاه نمونه‌های خارجی و داخلی بسیاری دارد، اما وجود فیلتر آنتی باکتریال حاوی نانو ذرات و اکسید روی و قابلیت شارژی بودن کارتریج از امتیازات این محصول نسبت به سایر نمونه‌ها محسوب می‌شود.

وی اضافه شدن فیلتر آنتی باکتریال را از مزیت‌های رقابتی این محصول دانست و گفت: خارج از بحث کیفیت دستگاه، کارتریج فیلتر این دستگاه به صورت شارژی است یعنی دیگر نیاز نیست که برای تعویض فیلتر کل کارتریج را تعویض و غلاف پلاستیکی را دور بریزیم.

اکبرزاده تصریح کرد: برای تعویض کارتریج این دستگاه کافی است که محتویات داخل آن توسط شخص تخلیه و سپس محتویات جدیدی که از طرف شرکت با قیمتی پایین‌ تامین می‌شود را داخل آن قراردهد.

وی افزود: علاوه‌بر موارد گفته شده در این دستگاه یک سامانه یا سیستم هوشمند نصب شده که وضعیت عملکرد فیلترها را کنترل می‌کند که زمان تعویض کارتریج، دستگاه آلارم‌داده و شخص را متوجه فرارسید زمان تعویض می‌کند؛ این مورد از دیگر مزیت‌های رقابتی این دستگاه به حساب می‌آید.

 

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/48804