کد خبر : 45620
تاریخ : 1400/6/18
گروه خبری : استان‌ها

پلیس راهور همدان خواستار ایمن‌سازی معابر برای تردد دانش‌آموزان شد

سرهنگ «فرخ جمالی» روز چهارشنبه اظهار کرد: با توجه به اینکه مدارس در دو سال گذشته به‌واسطه همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل بوده و کار آموزش به‌صورت مجازی انجام شده، دانش‌آموزان در این مدت تردد شهری برای حضور در مدارس همچون گذشته نداشتند.

وی افزود: بر همین اساس و با توجه به اینکه خط‌کشی‌های عرضی معابر (ویژه تردد عابرین) به‌خصوص گذرگاه‌های عابرین در محدوده مدارس به‌مرور زمان پاک شده، لازم است اقدامات مناسب در راستای نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و همچنین خط‌کشی عرضی معابر برای تردد ایمن دانش‌آموزان انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: به‌طور طبیعی با بازگشایی مدارس شاهد افزایش حجم ترافیک صبحگاهی به‌دلیل حضور دانش‌آموزان در سطح شهر و همچنین تردد ناوگان سرویس مدارس خواهیم بود که در این زمینه پلیس با برنامه‌ریزی مناسب و همه‌جانبه، فعالیت‌های نظارتی خود برای برقراری نظم و انضباط ترافیکی و حفظ سلامت دانش‌آموزان را در دستور کار قرار می‌دهد.

سرهنگ جمالی در ادامه به ایجاد گره ترافیکی و سد معبر ناشی از بروز سوانح رانندگی در معابر شهری اشاره کرد و گفت: پس از بروز تصادف‌های خسارتی در معابر درون‌شهری، مالکان برای حضور پلیس از جابه‌جایی خودرو و تغییر محل سانحه خودداری می‌کنند که همین امر منجر به بروز ترافیک در معابر اصلی و پُرتردد شهر می‌شود.

به گفته وی برای سوانح خسارتی زیر 16 میلیون تومان نیازی به رسم کروکی پلیس نیست و در چنین مواقعی طرفین باید با تهیه عکس و تصویر سانحه از فاصله 10 متری، خودروها را به حاشیه معبر هدایت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: مقصر حادثه باید مدارک خود را در اختیار راننده خودرو خسارت‌دیده قرار دهد و درصورت بروز هرگونه مشکل بین طرفین، ارائه تصویر سانحه به پلیس راهور برای بررسی رویداد کفایت می‌کند.

سرهنگ جمالی تأکید کرد: چنانچه توقف خودروهای سانحه‌دیده موجب بروز گره ترافیکی و مشکل در تردد معبر شود، مالکان هر دو خودروی تصادفی از سوی پلیس جریمه خواهند شد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/45620