کد خبر : 43283
تاریخ : 1400/4/21
گروه خبری : استان‌ها

کاداستر اراضی ملی در بیجار به پایان رسید

شناسایی 51 مورد تخریب و تصرف اراضی ملی

قدیر آریان به صدور 79 فقره گواهی مستثنیات اشاره و اظهار کرد: این گواهی‌ها به منظور بهره‌برداری در حوزه‌ حفرچاه، مرغداری، استخر و آبیاری‌ بارانی همراه با نقشه مختصات‌دار صادر شده است.

وی گفت: کار کاداستر اراضی ملی در نیمه اردیبهشت سال جاری به پایان رسید و تا امروز یک هزار و 613 فقره سند مربوط به 214 پلاک صادر شد و امیدواریم با همکاری اداره ثبت اسناد تا پایان تیرماه امسال تمامی اراضی شهرستان بیجار دارای سند تک‌برگ شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار به پرونده‌های در دست بررسی در دادگستری هم اشاره و عنوان کرد: یک هزار و 44 فقره پرونده در حوزه تخریب و تصرف اراضی ملی در دست بررسی است و در سه ماه نخست 58 پرونده مختومه شده است.

آریان افزود: در سه ماهه نخست سال جاری 51 مورد تخریب و تصرف اراضی ملی توسط واحد حفاظت شناسایی شد که 49 فقره مربوط به تخریب و تصرف و دو فقره به دام مازاد مربوط بود.

وی به چهار فقره قاچاق چوب در بیجار اشاره کرد و گفت: میزان چوب قاچاق شده‌ای که به مراجع قضائی ارجاع داده شده، 10.5 مترمکعب است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار در خصوص پروژه‌های آبخیزداری هم گفت: پروژه آبخیزداری در حوزه قراطوره با اعتبار یک میلیارد و 260 میلیون تومان به میزان 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که شامل دو هزار و 270 مترمکعب سد رسوب‌گیر ملاتی و 500 مترمکعب سد گابیونی است.

آریان با اعلام به پایان رسیدن طرح مدیریت چرای دام در 17 روستای شهرستان بیجار، اظهار کرد: پروژه مدیریت چرا با هدف شناسایی دامداران، تمدید پروانه چرای دام و شناسایی ظرفیت‌های دام در 17 روستا در حوزه‌ی قراطوره انجام شد.

وی ادامه داد: در چهار روستا طرح ممیزی پروانه چرای دام را اجرایی خواهیم کرد که در این طرح تمامی پروانه‌های چرای دام آن روستا باطل می‌شود و بر اساس دامدارهایی که فعالیت دارند مجددا پروانه چرا با هدف جلوگیری از سوء استفاده اعطا می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیجار همچنین به یک مورد آتش‌سوزی‌ مراتع در بیجار اشاره کرد و گفت: این آتش‌سوزی براثر بی‌احتیاطی گردشگران اتفاق افتاد و متأسفانه باعث آتش‌سوزی 70 هکتار مرتع در نزدیکی سد تلوار شد.

  لینک
https://www.sepehrgharb.ir/Press/ShowNews/43283