شناسه خبر:47397
1400/8/3 09:42:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: 78 واحد صنعتی امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف این استان راه‌اندازی شد و به جرگه کانون‌های تولید در پایتخت صنعت کشور پیوست.

«طیب میرزایی» روز شنبه افزود: با آغاز به‌کار این واحدهای تولیدی و صنعتی، شمار صنایع کوچک و متوسط فعال استان به دو هزار و 100 مورد رسید.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی واحدهای صنعتی راکد در استان مرکزی از سال 94 آغاز شده است، توضیح داد: شمار صنایع راکدی که امسال به چرخه‌ تولید بازگشته‌اند، در این استان 35 واحد است و درمجموع 6 سال اخیر 394 واحد تولیدی راکد با حمایت‌ نهادهای مختلف اجرایی به‌خصوص شرکت شهرک‌های صنعتی استان، حیات مجدد یافتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اظهار کرد: ایجاد شهرک صنعتی شهید حاج‌قاسم سلیمانی به مساحت دو هزار هکتار در شهرستان زرندیه، عقد تفاهم‌نامه با شرکت برق منطقه‌ای باختر برای راه‌اندازی پست برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مأمونیه، خیرآباد و نخجیروان برای تأمین برق به میزان 135 مگاوات و توسعه شهرک صنعتی محلات به مساحت 800 هکتار، از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در سال جاری است که تا پایان سال عملیاتی می‌شوند.

میرزایی کمبود زمین، وجود محدودیت‌های زیست‌محیطی، کمبود زمین صنعتی دارای زیرساخت، کسری یک‌هزار و 450 لیتر بر ثانیه آب و کسری 516 مگاوات برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی را از مهم‌ترین مشکلات فعالان صنعتی و یا متقاضیان سرمایه‌گذاری در این استان عنوان کرد.

 

شناسه خبر 47397